خبرگزاری کار ایران

به علت تهدید علیه بهداشت عمومی؛

دامدار سبزواری دویست میلیون ریال جریمه شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۱۴۴

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: دامدار سبزواری به علت عرضه و فروش دام آلوده به تب مالت به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، برات الله زیدآبادی گفت: به جهت پایش سرمی بیماری بروسلوز (تب مالت) در دامداری‌های صنعتی و سنتی و پیشگیری از شیوع بیماری، بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور و مطابق پیش‌بینی شهرستان، کارشناسان شبکه دامپزشکی سبزوار اقدام به خونگیری از دام‌ها می‌کنند و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، دام‌های مبتلا به این بیماری جهت کشتار به کشتارگاه ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای حذف دام آلوده به تب مالت، متاسفانه دامدار سبزواری جهت ارسال دام به کشتارگاه با این شبکه همکاری نکرده و بدون رعایت مقررات بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع این بیماری، اقدام به عرضه و فروش دام آلوده به تب مالت کرد.

زیدآبادی بیان داشت: فرد متهم به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و در نهایت توسط رای قاضی شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو شهرستان سبزوار مستندا به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به پرداخت دویست میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی در ادامه گفت: تب مالت بیماری عفونی است که بین حیوانات و انسان قابل انتقال بوده و عامل این بیماری باکتری بروسلا بوده که بین حیوانات و انسان­‌ها به صورت مشترک بیماری­زا است. این بیماری در حیوانات با نام سقط جنین واگیر دار یا بروسلوز مرسوم است. مصرف شیر و فرآورده های لبنی الوده باعث انتقال بیماری به انسان می شود. بنابراین به شهرورندان توصیه می شود از شیر و فراورده های لبنی پاستوریزه استفاده کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز