خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ساماندهی مداحان و قاریان قرآن در آرامستان های ارومیه /تاهل و داشتن مدرک تحصیلی دیپلم شرط فعالیت مداحان در باغ رضوان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۶۲۳

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری ارومیه از آغاز طرح ساماندهی مداحان و قاریان قرآن در آرامستان‌های ارومیه خبر داد و گفت: دو شرط اصلی فعالیت مداحان در باغ رضوان تاهل و داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم است.

حجت الاسلام عباسعلی مومن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع قرائت قرآن و مداحی در باغ رضوان و گستردگی روزانه مراسمات و حضور اقشار مختلف مردم از سراسر کشور و بعضا" خارج از کشور برای مراسم تشییع و تدفین و از سوی دیگرحفظ حرمت آیات قرآن کریم و تلفظ درست کلمات و اهل بیت عصمت و طهارت و حفظ شان قاری و مادحین طرح ساماندهی مداحان و قاریان در آرامستان های ارومیه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به لزوم  رعایت حقوق عامه مردم  و استقرار عادلانه مادحین در قطعات باغ رضوان ارومیه گفت: با توجه به اعتراضات و انتقادات خانواده‌های معزا از نحوه اجرای مراسم و قرائت‌های نادرست و استفاده از اشعار بی محتوا وصدای ناهنجار برخی از مادحین و همچنین دریافتی‌های خارج از تعرفه سازمان و چند برابری از مردم، این سازمان در راستای ساماندهی و نظم و انضباط و بر قراری عدالت، با تشکیل جلسات متعدد با سازمان تبلیغات اسلامی و کانون مداحان و هیات مدیره، تصمیم بر ساماندهی این قشر گرفته شد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه اضافه کرد: در سال‌های ماضی مکان استقرار مادحین در باغ رضوان بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون درنظر گرفتن ماده ۱۳ آیین نامه مالی شهرداری‌ها، صرفا در انحصار گروه معدودی از ماحین قرار گرفته بود بنابراین تصمیم گرفته شد با اجرای طرح ساماندهی و طی تشریفات قانونی از اجحاف در حق مداحان و قاریان قرآن جلوگیری شود.

مومن با بیان اینکه، در اکثر شهرهای بزرگ کشور خدمات سرمزار اعم از: قرائت قرآن، مداحی و سیستم صوتی از طریق آگهی مزایده عمومی واگذار شده است گفت: سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری ارومیه جهت رفاه حال عمومی مردم این اقدام را انجام داده است.

وی شرایط کار  مداحان و قاریان قرآن در باغ رضوان ارومیه را متاهل بودن و داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه، مدرک و کارت مداحی از کانون مداحان و مجوز مداحی و ترحیم خوانی عنوان کرد و گفت: این مداحان با پوشیدن لباس فرم یکسان بانصب ایتکت نام مداح و ارائه تعهد و پایبندی به قوانین سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری و عدم دریافت وجوه نقد از خانواده‌های معزا می‌توانند فعالیت کنند.

مومن در ادامه خاطر نشان کرد: حضور مداحان در ساعات اداری و فعالیت آنها در تمامی قطعات باغ رضوان بصورت گردشی الزامی بوده و همچنین یکی از شروط فعالیت در این حوزه عدم اشتغال در سایر ادارات و ارگان‌های دولتی است.

وی در پایان تصریح کرد: هرگونه حق الزحمه قرائت قرآن و مداحی بر اساس تعرفه تعیین شده از سوی سازمان مدیریت آرامستان ها بوده که با صدور قبض قابل  دریافت خواهد بود.

انتهای پیام/
بیتا اختیاری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز