خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

از ورزشکاران ملی حمایت نمی‌شود / دلیل مهاجرت ها مسائل مالی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۲۴۴

آزاد کار کشتی ایران و عضو سابق تیم ملی که به دلیل آسیب دیدگی، مدتی از میادین و مسابقات ورزشی دور بوده است، از عدم حمایت های لازم از ورزشکاران انتقاد کرد.

مرتضی عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه دلیل مهاجرت ورزشکاران ملی، مسائل مالی است گفت: آسیب دیدگی‌های پی در پی و عقب ماندن از مسابقات اصلی و پیگیر نبودن مربیان باعث می‌شود که عمر قهرمانی کوتاه شود و بعضی مواقع با بودن جوانان، ورزشکاران سابق فراموش شده و توجه‌ای به آن‌ها نشود و تنها ورزشکارانی که نفر اصلی تیم ملی باشند و آن هم در صورتی‌که مدال جهانی یا المپیک بگیرند حمایت می‌شوند. 

وی افزود: 6 سال پیش از سوی یکی از کشورهای اروپایی پیشنهادی داشتم اما به دلایل شخصی منصرف شدم. در سال‌های اخیر نیز بعضی از ورزشکاران ما به کشورهای آذربایجان، صربستان و آلمان پناهنده شدند که تنها دلیلش مسائل مالی و حضور در میادین بزرگ است.

عطایی با ذکر اینکه حمایت لازم در صورت آسیب دیدگی ورزشکاران تنها در اوایل درمان صورت می‌گیرد و اکثر مواقع ورزشکاران باید هزینه‌های زیادی را به صورت شخصی متقبل شوند نیز گفت: انتظار می‌رود ورزشکارانی که افتخار آفرینی کرده یا پتانسیل قهرمانی دارند فراموش نشوند و به گونه‌ای حمایت شوند که انگیزه آنها نابود نشود.

ملی پوش سابق کشورمان در خصوص پروسه انتخابی تیم ملی نیز بیان کرد: این پروسه سخت و پیچیده است به گونه‌ای که ورزشکار اول باید در منطقه و سپس در استان حائز رتبه نخست شود و سپس در کشور و مرحله نهایی انتخابی، کشتی بگیرد و در نهایت این کادر فنی است که تصمیم گیری می‌کند، که با وجود تمام تلاش‌ها، ورزشکاران باز هم از بسیاری از پشتیانی‌های لازم بی‌بهره‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز