خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری لرستان مطرح کرد؛

استفاده از آرای جایگزین حبس/ تشکیل کمیته بررسی و حل پرونده های مسن در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۰۰۶

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر استفاده از آرای جایگزین حبس ، گفت: کمیته‌ای برای بررسی و ارائه راه حل در راستای مختومه شدن پرونده های مسن در دادگستری استان تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سعید شهواری در بازدید از حوزه‌های قضایی درود و ازنا، پرونده های مسن را یکی از چالش‌های دادگستری دانست و  اظهار کرد: مختومه شدن اینگونه پرونده‌ها  به طور قطع در جلب رضایت مردم بسیار موثر است و برای رفع این چالش ها نیاز است نشست های قضایی تقویت شود.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: دادسراها و دادگاه‌ها معرف چهره دادگستری هستند و هرچه عملکرد این واحدها بهتر باشد نگاه مردم به مجموعه بهتر خواهد بود و به دستگاه قضایی اعتماد خواهند کرد.

وی افزود: برای پیشرفت، برنامه محوری یک امر مسلم است و در دادگستری ملاک انجام کار، اجرای برنامه‌های ابلاغی،  عملیاتی و فرامین مقام معظم رهبری است که به عملکرد صحیح دستگاه قضایی کمک می‌کند.

حجت الاسلام شهواری افزود: امروزه دادگستری با چالش هایی مواجه است که برنامه های عملیاتی برای حل آن ابلاغ شده و یکی از این چالش‌ها اطاله دادرسی است که تأثیر بسزایی در زندگی مردم دارد و باید مدیران حوزه های قضایی به آن توجه ویژه داشته ودر این زمینه برنامه ریزی کنند.

 رئیس شورای قضایی لرستان یادآور شد: برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که شورای حل اختلاف یکی از آنها است و در همین راستا ارجاع پرونده های ماده ۷۱۶ و ۷۱۷ مربوط به تصادفات به شورای حل اختلاف می تواند کمک بسزایی کند.

وی بر نظارت جدی و با دقت برقرارهای منتهی به بازداشت تاکید کرد و افزود: مسئله اتقان آرا جزو برنامه‌های ویژه قوه قضاییه است که در همین راستا مواردی که منتهی به نقض رای می‌شود احصا شده و در اسرع وقت به حوزه‌های قضایی ابلاغ خواهد شد و ضرورت دارد که حوزه های قضایی موارد نقض را برطرف کرده‌ و از تکرار آنها جلوگیری به عمل آوردند.

رئیس کل دادگستری لرستان  براستفاده از آرای جایگزین حبس و در دستور کار قرارگرفتن آن تاکید کرد و افزود: این موضوع یک ظرفیتی است که قانونگذار پیش‌بینی کرده تا افرادی که مستحق زندان نیستند پایشان به زندان باز نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز