خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد؛

94 طرح منابع طبیعی مصوب سفر رئیس جمهور به همدان در دست اجرا است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۱۱۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۹۴ طرح منابع طبیعی مصوب سفر مردادماه سال گذشته رییس جمهور و اعضای هیات دولت به این استان در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا از همدان، اسفندیار خزائی اظهار داشت: ۳۱۵ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به این استان برای اجرای طرح های این مجموعه مصوب شد که این میزان اعتبار ظرف سه سال به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تخصیص می یابد.

وی اضافه کرد: این میزان اعتبار برای اجرای ۵۰ طرح آبخیزداری و آبخوان داری و ۲ طرح صیانت از جنگل های زاگرس از جمله اجرای تهیه و اجرای طرح صیانت از جنگل کاری چند منظوره در نهاوند و نگهداری و تولید نهال در نهالستان ملایر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: همچنین برای اجرای ۴۲ طرح حفاظت و پایش و کمک به احیای مراتع شامل تهیه طرح های مرتعداری، احیای و توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی به وسعت ۸۰۰ هکتار و اجرای طرح های بیولوژیک و بیومکانیک به وسعت یک هزار هکتار نیز اعتبار اختصاص یافته است.

عملیات بیومکانیک تلفیقی از عملیات مکانیکی و بیولوژیک است؛ در حقیقت نقش باز دارنده و کوتاه مدت جلوگیری از فرسایش خاک به عملیات مکانیکی و نقش تثبیت دراز مدت آن به عملیات بیولوژیک واگذار شده است.

خزائی گفت: از ۳۱۵ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور ۳۰۰ میلیارد تومان برای بخش آبخیزداری و آبخوان داری، ۱۰ میلیارد تومان طرح صیانت از جنگل کاری چند منظوره در نهاوند و نگهداری تولید نهال در نهالستان ملایر و پنج میلیارد تومان هم برای حفاظت و پایش و کمک به احیای مراتع استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز