خبرگزاری کار ایران

راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت در آستانه سفر رئیس جمهور به همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۷۳۹

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت در آستانه سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به همدان روز چهارشنبه طی آیینی با حضور استاندار جمعی از مسئولان استان به صورت رسمی افتتاح و فعال شد.

به گزارش ایلنا از همدان، استاندار همدان در آیین راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت(سامد) ویژه سفر استانی رییس جمهور، گفت: مرکز سامد با هدف تسهیل ارتباط‌ عموم شهروندان با رییس جمهور و هیات دولت در جریان سفرهای استانی راه‌اندازی و فعال شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود:  افرادی که درصدد برقراری ارتباط با رییس جمهور و وزرا هستند می توانند با گرفتن شماره تلفن ۱۱۱ و برقراری ارتباط هرگونه درخواست، پیشنهاد، انتقاد، طرح و یا برنامه خود در حوزه های مختلف را مطرح و برای پیگیری ثبت و ضبط کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای مستقر و اُپراتورها در این سامانه، پیام های ارسالی شهروندان را در نهاد ریاست جمهوری و استانداری همدان ثبت ضبط کرده و بلافاصله یک کُد رهگیری برای پیگیری موضوع در قالب پیامک به تلفن همراه فرد تماس گیرنده ارسال می‌شود.

استاندار همدان اظهار داشت: ۸۰۰ نیروی متخصص و آموزش دیده برای کارآمدی بهتر سامانه و در یافت نظرات مردم و پیگیری و پاسخگویی به سئوالات و مطالبات در این سامانه مستقر شده اند که در هر نوبت کاری ۲۰۰ نفر به صورت فعال آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم هستند.

قاسمی فرزاد افزود: این سامانه از صبح امروز و به مدت ۲ روز(چهارشنبه و پنج‌شنبه پنجم و ششم مرداد) از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به صورت مستمر فعال و آماده در یافت مطالبات و مسایل و پاسخگویی به شهروندان است.

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: همچنین علاوه بر فعالیت سامانه ارتباطات مردمی «سامد»، میز خدمت و یا ارتباطات مردمی وزارتخانه های مختلف نیز با حضور معاونین وزیر و نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه در ۲۹ دستگاه اجرایی استان همدان ایجاد و فعال شده است.

به گفته وی، میزهای خدمت نیز به منظور مراجعه حضوری افراد و دیدار مستقیم با مسئولان مربوطه برای طرح مسایل، مشکلات و دیدگاه ها و همچنین دریافت پاسخ و پیگیری موارد در جریان سفر استانی رییس جمهور به همدان ایجاد شده که این مراکز نیز به مدت 48 ساعت (امروز و فردا) از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر پاسخگوی افراد و مراجعه کنندگان است.

استاندار همدان اظهار داشت: این ۲ شیوه منحصر به‌فرد ارتباط با مردم در دولت سیزدهم است چرا که در سالهای قبل مردم اقدام برای بیان مسایل خود باید نامه نگاری می کردند که حجم زیاد نامه ها، رسیدگی به درخواست ها را با مشکل مواجه می کرد ضمن اینکه نقل و انتقال نامه ها نیز کار مشکلی بود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه  تماس با سامانه سامد تا رسیدن به نتیجه نهایی قابل رصد و پیگیری است، افزود: عموم مردم استان همدان طی امروز و فردا می توانند با برقراری تماس از طریق این سامانه، درخواست ها و مطالبات خود را برای نهادها و دستگاه‌های مربوطه را ارسال کنند.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: مجموعه مدیریتی استان به پیروی از سیاست‌های مردمی دولت سیزدهم و در راستای برقراری ارتباط پویا میان مردم و دولت و همچنین افزایش سطح دسترسی به مسئولان و کارگزاران دولت با رویکرد حل مشکلات، پیگیری درخواست‌های مردم و در نهایت زمینه مشارکت تمامی اقشار جامعه «سامانه‌ ارتباطات مردم و دولت» (سامد) راه‌اندازی کرده است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز