خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

وجود 38 صنعت آلاینده در استان سمنان/ بیشترین واحدهای آلاینده در غرب استان مستقر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۱۰۱

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به شناسایی 38 واحد آلاینده در سطح استان سمنان، گفت: تعداد واحدهای آلاینده در بازه های زمانی مختلف در حال تغییر است.

مجتبی قندالی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا  با بیان اینکه محیط زیست به شدت پیگیر رفع آلودگی واحدهای آلاینده است، افزود: تعداد این واحدها بطور مستمر در حال تغییر است.

قندالی با بیان اینکه رصد واحدهای آلاینده به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: برخی واحدها با برطرف کردن مشکلات زیست محیطی از لیست خارج می‌شوند و تعدادی دیگر شناسایی و وارد لیست می‌شوند.

وی با اشاره به استقرار حدود 50 درصد صنعت در غرب استان، بیان کرد: بیشترین تعداد واحدهای آلاینده نیز در غرب استان است و اکثر آنها شامل: واحدهای تصفیه ذوب و روغن، ذوب و ریخته گری، گچ و... است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه آلایندگی واحدهای صنعتی در حوزه‌های مختلف از قبیل، آلودگی هوا، بویایی، پسماند و پساب است، افزود: برخی از این واحدها با دریافت اخطار از محیط زیست سیستم کنترل آلودگی هوای خود را به سیستم "بوسوز" مجهز کرده‌اند، برخی که مشکل پساب داشتند با بازچرخانی پساب و بکارگیری آن در سیستم خنک کننده خود، عملا پساب شان را تصفیه کردند و یا با ساخت تصفیه خانه مشکل پساب را حل کردند و برخی واحدهای ذوب  نیز با کنترل دود از لیست واحدهای آلاینده خارج شده‌اند.

وی اظهار کرد: واحدهای پالایشگاهی و تصفیه روغن در گرمسار، واحدهای ذوب و ریخته گری در شهرک صنعتی پایتخت، واحدهای پالایشگاهی و روغن، قیر، ایزوگام و .. از مهمترین صنایع آلاینده استان هستند.

شرکت کلران همچنان در لیست واحدهای آلاینده است

قندالی با بیان اینکه شرکت کلران واقع در شهرک صنعتی سمنان، همچنان در لیست واحدهای آلاینده است، گفت: کارهای مربوط به این شرکت در دستگاه قضایی در حال بررسی است و مدتی قبل، یک دستگاه کنترلی بر روی سیستم قبلی نصب کرده‌اند.

وی افزود: طبق آخرین بازدید انجام شده از شرکت کلران، نصب سیستم کنترلی 70 درصد پیشرفت داشته ولی هنوز تکمیل نشده است و طی مقایسه سیستم جدید با سیستم قبلی تقریبا 50 درصد در بحث کنترل آلودگی هوا تاثیر گذار بوده است؛ هر چند این پایش ها به صورت چشمی انجام شده و تصمیم نهایی در خصوص کنترل آلودگی هوای این واحد، منوط به نصب سیستم پالایشی است.

شرکت فروسیلیس همچنان مورد پایش است

مدیر محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه شرکت فروسیلیس همچنان مورد پایش است و در صورت داشتتن مشکل، اخطاریه می گیرد، گفت: این شرکت یک واحد دغدغه مند و مشکل دار برای محیط زیست نیست چرا که واحدهای ذوب و ریخته گری شرکت های بالقوه آلاینده است و به محض بروز کوچکترین نقص، مشکل دار می شوند.

وی با اشاره به ارائه یک برنامه زمانی از طرف شرکت فروسیلیس  برای کنترل دود هنگام تخلیه، اظهار کرد: چنانچه برنامه کنترل دود  تا مهرماه انجام نشود، پیگیری‌ها ادامه می‌یابد.

قندالی با بیان اینکه دادستان، محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد، پیگیر شرکت فروسیلیس هستند، افزود تا زمانی که کنترل دود و مهار کامل آلودگی در این شرکت انجام نشود، برنامه طرح توسعه آن منتفی است.

وضعیت هوا در سمنان قابل قبول است

مدیر حفظ محیط طبیعی محیط زیست با اشاره به مساله کانون ریزگردها به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در شهر سمنان، گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش بارندگی‌ها، رطوبت خاک و افزایش پوشش گیاهی، وضعیت هوای سمنان نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است، بر اثر بارندگی ها مشکل گرد و غبار وجود ندارد و وضعیت هوا قابل قبول است.

انتهای پیام/
شهربانو خسروی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز