خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

تزریق شیمی درمانی داخل شریانی در بیمارستان شهید مدنی خرم‌آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۴۸۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نخستین عمل تزریق شیمی درمانی داخل شریانی و بستن شریان‌های تغذیه کننده تومور "نوروبلاستوم" مجاور نخاع و ستون مهره‌ای قفسه سینه در بیمارستان شهید آیت الله مدنی خرم‌آباد انجام شد.

به گزارش ایلنا، بهرام دلفان روز سه شنبه - پنج اردیبهشت - در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیمار ۱۶ ساله اعزامی از استان اردبیل به بیمارستان شهید آیت الله مدنی مورد شناخته شده "نوروبلاستوم" در روز گذشته تحت شیمی درمانی داخل شریانی قرار گرفت.

وی افزود: این عمل در بیمارستان شهیدآیت الله مدنی شهرستان خرم‌آباد توسط تیم حاذق آرش امین متخصص قلب و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی و CT انژیوگرافی و بابک عبدالکریمی فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال و با همکاری پرسنل آنکولوژی و بخش آنژیوگرافی با موفقیت انجام شد.

بابک عبدالکریمی نیز در این خصوص گفت: این تومور حجیم در مجاورت ستون مهره‌ای و نخاع سینه قرار داشت و با توجه به غیرقابل جراحی بودن و عدم‌ پاسخگویی به رژیم شیمی درمانی وریدی تحت شیمی درمانی داخل شریانی قرار گرفت و سه شریان تغذیه کننده تومور با موفقیت مسدود شد.

همچنین آرش امین رئیس بیمارستان شهید آیت الله مدنی خرم آباد با بیان اینکه اقدامات درمانی برای این بیمار در بیمارستان قلب و اطفال شهید آیت الله مدنی موفقیت آمیز بود بیان کرد: با توجه به دارا بودن تجهیزات جدید پزشکی در حوزه قلب و عروق و وجود فوق متخصص‌های مختلف حوزه قلب و خون و آنکولوژی نقش شایانی در خدمت رسانی موثر، کم هزینه و فوری به هم استانی‌ها و استان‌های مجاور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز