خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز گفت:

رویکرد شهرداری تبریز حمایت از 7 هزار کارگر فضای سبز است/ شایعه حذف پیمانکاران فرافکنی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۷۸

شهردار تبریز گفت: نزدیک به 7 هزار کارگر در این حوزه فعالیت دارند و ما باید رویکرد حمایت از کارگر داشته باشیم و از طرفی نمی‌توان حتی یک روز شهر را تعطیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، یعقوب هوشیار، در جمع اصحاب رسانه در رابطه با موضوع ساماندهی قراردادهای کارگران تبریز، گفت: در این زمینه برخلاف شایعات و فرافکنی‌ها بحث حذف پیمانکاران فضای سبز مطرح نبود، تلاش ما حمایت از قشر کارگری است به غیر از این طرح ساماندهی فرایند ساماندهی کارگران و احقاق حق و حقوق آنها به هیچ وجه قابل انجام نبود، اما در مورد پیمانکاران هنوز هم حاضریم بخشی از کارها را به آنها واگذار کنیم.

وی افزود: مناقصه‌ای در این خصوص برگزار کردیم و پیمانکاران مختلف می‌توانستند در آن شرکت کنند اما چون قیمت‌ها مدنظر آن‌ها نبود و به خاطر رقابت قیمتی مشارکت نکردند. نزدیک به 7 هزار کارگر در این حوزه فعالیت دارند و ما باید رویکرد حمایت از کارگر داشته باشیم و از طرفی نمی‌توان حتی یک روز شهر را تعطیل کرد.

هوشیار در رابطه به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری تبریز گفت: شهرداری و شورای شهر در جهت حمایت از رانندگان تاکسی تبریز، برای نزدیک به یک هزار راننده در سال ۱۴۰۱ وام ۱۲۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد داده که این امر باعث نوسازی ناوگان و رضایت نسبی رانندگان شده است.

وی در پاسخ به عدم دریافت ضابطه‌مند کرایه تاکسی توسط رانندگان، گفت: روزانه ۷ تا ۸ صد هزار نفر در تبریز از تاکسی استفاده می‌کنند، رقمی که راننده از مسافر مطالبه می‌کند، بستگی به هزینه متعارف زندگی دارد رانندگان تاکسی قشری مظلوم هستند، که روزانه درآمدشان به ۵۰۰ هزار تومان نمی‌رسد که با احتساب هزینه استهلاک خودرو و بیمه و بنزین و... جوابگوی تامین هزینه‌های زندگی یک خانواده نیست، اما قطعا در زمینه کرایه‌های تاکسی نظارت بیشتری انجام خواهد شد.

وی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز نیز گفت: بر اساس قرار داد، هزینه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس واریز شده و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس هم تاکنون تحویل گرفته شده است، در حالی که طی ۱۰ سال گذشته این رقم ۵۱ دستگاه بود، این موضوع اهمیت دارد زیرا قشری که از اتوبوسرانی بهره‌مند می‌شوند قشر متوسط به پایین جامعه است.

هوشیار یادآور شد:  ۷۷ پروژه ناتمام شهری داشتیم که ادامه فعالیت عمرانی این پروژه ها را شروع کردیم و تلاش می‌کنیم با مصوبه شورا و تعیین تکلیف ماده ۵ موانع این پروژه‌ها را رفع و اجرایی کنیم.

شهردار تبریز همچنین از افتتاح لندفیل شماره دو مرکز پسماند در خرداد سال جاری خبر داد و گفت: برای برنامه ریزی  کاهش ۲۰۰ تنی روزانه زباله تبریز و رسیدن به این هدف نیازمند همت و همراهی شهروندان هستیم، پیش از این روزانه نزدیک به یک هزار تن پسماند بدون تفکیک به دفن می‌رفت و قبل از مدیریت فعلی، سازمان محیط زیست هر سه ماه یک بار درباره شیرابه‌ها اخطار داده بود اما در سال ۱۴۰۱ هیچ اخطاری صادر نشده است.

وی در خصوص سگ‌های بلاصاحب موجود در سطح شهر، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بودجه‌ای درخصوص سگ‌های بلاصاحب نداشتیم، بعد از سال‌ها مرکز نگهداری این سگ‌ها را فعال کردیم، اکنون بیش از یک هزار قلاده سگ در این مرکز نگهداری شده و کار عقیم سازی انجام می‌شود ولی برای کنترل زادولد این سگ‌ها نیازمند زمان بیشتری هستیم.

هوشیار از صدور 4 میلیون متر مربع پروانه خبر داد و گفت: عمده این پروانه‌ها مربوط به پروژه‌های ناتمام بودند و ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سال ۱۴۰۲ شروع شده و این جریان ادامه دارد.

وی در خصوص ماجرای اخیر تخریب دیوار کنسکولگری سابق آلمان در تبریز نیز گفت: در خصوص این خانه تاریخی، اینکه این محل کنسولگری آلمان بوده یا نه، جای بحث دارد، این مکان قبلا مدرسه سمیه بوده و ارزشمندی آن به خاطر هویت خودمان است. خانه‌های تاریخی موجود در شهر که در اختیار اشخاص هستند برای خود حق و حقوقی دارند.

شهردار تبریز اضافه کرد: این خانه تاریخی در خیابان فلسطین که یکی از کریدورهای مهم ترافیکی شهر است، قرار داشت. مالک آن در خارج از کشور بود که با تلاش فراوان رضایت وی دریافت و دیوار ریخته شده این خانه، برداشته شد و شهرداری به بنای خانه دست نزده، تلاش داشتیم این ملک را تملک کنیم که مالک رضایت نداد اما باز هم اگر مایل باشد ما آماده تملک آن هستیم. شهرداری تبریز به بحث هویت تاریخی شهر توجه ویژه داشته و در این راستا و خانه‌های باقرخان و ستارخان را تملک کردیم.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال حضور در انتخابات مجلس گفت: صراحتا اعلام می‌کنم من در انتخابات حضور نخواهم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز