خبرگزاری کار ایران

صد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تبریز؛

گزارش عملکرد شهرداری در سال ۱۴۰۱ ارائه شد/ افزایش ۵۰۰ درصدی بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۰۴۴

شهردار تبریز ضمن ارائه عملکرد شهرداری در سال ۱۴۰۱، از افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، یعقوب هوشیار، در صد و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با عملکرد مالی شهرداری در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این حوزه با هزینه ۱۰۰ درصدی سال را به پایان رساندیم، در رابطه با تحقق درآمد نیز در مناطق و مرکز پیش‌بینی بودجه نزدیک به ۶ هزار میلیارد بود که ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تحقق داشته‌ایم که تحقق بیش از ۱۲۸ درصدی را نشان می‌دهد، در این خصوص ۱۰۰ درصد تحقق نقدی و حدود ۲۶ درصد درآمد نیز غیرنقدی بوده است؛ در سازمان‌ها نیز تقریباً تحقق ۱۰۰ درصدی داشته و به صورت میانگین شاهد تحقق ۱۲۰ درآمدها بودیم. این موضوع نیز باعث شد به موقع به تعهدات مالی‌مان به اشخاص حقیقی و حقوقی عمل کرده و کلی از بار مطالباتی که وجود داشت را رفع کنیم.

هوشیار در ادامه به افزایش بودجه مناطق شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۲ به تفکیک شهرداری مرکز، مناطق و سازمان‌های وابسته شهرداری اشاره‌کرده و گفت: در عملکرد ۱۱ ماهه عمرانی که در ساجا ثبت‌شده، بیش از ۸۰ درصد است که با توجه به اسناد بین‌راهی، قطعاً این مورد نیز بیش از ۱۰۰ درصد خواهد بود.

وی افزود: در رابطه با حوزه حمل و نقل توانستیم ایستگاه‌های خط یک مترو را تکمیل کرده و برخی از نواقص قبلی را رفع کنیم. برخی از خریدهای خط ۲ را هم انجام داده‌ایم. در بحث خرید اتوبوس هم با همراهی اعضای شورای شهر توانستیم نزدیک به ۹۰ دستگاه اتوبوس از شرکت اسنا و نزدیک به ۵۰ اتوبوس از مجموعه‌هایی که وزارت کشور تعهد کرده بود تحویل بگیریم. همچنین بیش از ۵۰ اتوبوس را از پتروشیمی و پالایشگاه آزاد کردیم. رانندگان لازم برای این اتوبوس‌ها نیز در حال طی مراحل نهایی جذب هستند که امیدواریم این عزیزان در اردیبهشت‌ماه وارد چرخه شوند. تلاش می‌کنیم در سال ۱۴۰۲ نیز این روند را ادامه دهیم.

هوشیار ادامه داد: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز از طرح‌های موفق بود که نزدیک ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از رانندگان تاکسی از طریق سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان نزدیک به یک هزار ثبت‌نام نهایی شده و ۵۰۰ دستگاه نیز تحویل شده است. امیدواریم طی روزهای آتی اختلاف بین راهور و ایران‌خودرو رفع شده و یک هزار تاکسی که قول داده بودیم، وارد چرخه شود و مناقصه خط ۳ را نیز قبل از پایان سال برگزار کردیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شد که بیش از ۵۰ درصد آن مربوط به لکه‌گیری بوده و سعی کردیم در مناطق محروم انجام شود که تحقق ۱۵۵ درصدی را نشان می‌دهد. تکمیل و بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح، تملک و مسیرگشایی‌ها، ایجاد سنگ‌فرش‌ها و... نیز از دیگر اقدامات اساسی انجام شده در سال ۱۴۰۱ است و برای سال ۱۴۰۲ نیز این رویکرد ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی اظهار داشت: ۳۰ مورد قرار خدمت در مناطق مختلف شهرداری برگزارشده و ۳ دور در هر منطقه حضور یافته و مشکلات را احصاء کردیم. از جمله مواردی که در قرارهای خدمت وجود داشت، پرونده‌هایی بودند که گاهی اوقات از ۱۵ و ۱۰ سال پیش باقی‌مانده بودند که تلاش کردیم این پرونده‌ها را حل کنیم. بر اساس آخرین آمار، بیش از ۹۰ درصد دستورات صادرشده برای حدود یک هزار پرونده که در ۳۷ دیدار مردمی منجر به نتیجه شده است. در حوزه شهرسازی نیز سعی کردیم با شفافیت بیشتر کار را پیش ببریم تا در آینده مشکلات کمتری داشته باشیم.

هوشیار گفت: در حوزه فرهنگی تمام تلاشمان این بود که به‌رغم محدودیت بودجه، در تمام مناسبت‌ها و مباحث مذهبی و... حضور داشته باشیم. تلاش کردیم با حداکثر توان به موضوعات ورود کنیم. در سال ۱۴۰۲ نیز بودجه این حوزه افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی خواهد داشت که امیدواریم با غنا، محتوا و تأثیرگذاری بیشتر در این عرصه گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز