خبرگزاری کار ایران

در صد و دومین جلسه شورای شهر تبریز مطرح شد؛

توقف فوری عملیات حفاری ایستگاه تبادل مترو در محدوده گرجی لر و بازار /تصویب آیین نامه ساماندهی، سیاستگذاری و نظارت بر المانهای شهری

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۳۵۵

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی تاکید کرد: خواهشمندم دستور فوری قطع عملیات حفاری این ایستگاه را صادر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، در اولین دستور جلسه اول صد و دومین جلسه شورای شهر تبریز، طرح آیین نامه ساماندهی، سیاستگذاری و نظارت بر المان های شهری شهرداری تبریز، بررسی و مصوبات این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

طبق دومین دستور جلسه، عباس حسامی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با حضور در جلسه علنی شورای شهر گفت: شرکت توزیع نیروی برق، برق شهرهای اسکو، آذرشهر و شهرستان های های تابع این شهر ها را پوشش می دهد  که ۷۰ درصد مشترکین ما، خانگی بوده و  بقیه صنعتی هستند.

وی تصریح کرد: مصارف برق ۳۴ درصد در صنایع و ۳۳ درصد مسکونی بوده و این ارقام بالاتر از میانگین مصرف برق در صنایع است و نشانگر صنعتی بودن شهر تبریز است.

حسامی با تاکید بر اینکه، در میان این واحدهای صنعتی، صنایع ذوب فلزات بیشتر بوده و آلودگی تولید می کنند، گفت: در چهار سال گذشته، ده هزار دستگاه ماینر از مراکز مختلف کشف شده است و اخیرا از ماینره‍ا در منازل استفاده می کنند که کشف آنها بسیار سخت بوده و مصارف بالایی دارند.

وی با اشاره به اقدامات موثر انجام گرفته در رابطه با هوشمندسازی مشترکان، افزود: با کمک شهرداری تبریز ۲۰ فقره پروژه انجام شده است که نشان دهنده همکاری موثر شهرداری و شرکت برق تبریز است و ۴۲ پروژه هم در حال انجام داریم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، گفت: در حال حاضر در احداث پست مشکل داریم اگر ساختمانی نیاز به احداث پست دارد در نقشه های سازه ای و معماری این پست را طراحی می‌کنند، الان بعد از ساخت ساختمان مشکل احداث پست داریم که به دلیل بهم ریختن مبلمان شهری اجازه احداث پست هوایی نداریم.

فریدون بابایی اقدم، نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، گفت: جاده آناخاتون سهلان مشکل روشنایی وجود دارد، متاسفانه طی روزهای اخیر به دلیل این مشکل دو جوان را از دست داده ایم و باید وضعیت این محل هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند نیز گفت: در برخی معابر تیرهای چراغ برق در وسط خیابان قرار گرفته و باعث سد معبر شده است و همچنین در مناطق شهری تاب آوری تیرهای برق کمتر شده است که بسیاری از کوچه ها این مشکل را دارند.

عباس حسامی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق، گفت: در رابطه با جاده های ارتباطی، محدودیت قانونی و فنی وجود دارد، در محلات آناخاتون، باغ معروف و … مشکل قانونی وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه در خارج از معابر شهری نمی توانیم روشنایی ایجاد کرده و برای روشنایی جاده ها باید راه و شهرسازی عمل کند.

حسامی گفت: نگاه ما به انرژی نگاه کالایی نیست بلکه نگاه خدماتی است که این درست نبوده و در دنیا نگاه به انرژی یک کالا است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق، خاطرنشان کرد: درخصوص هرس درخت ها ما هم به شهرداری گله داریم زیرا هرس به درستی و زمان مناسب انجام نمی شود و نور چراغ به پیاده رو و خیابان نمی رسد، در رابطه با تیرهای برق، طبق توافق نامه ای که با شهرداری وجود دارد امسال بیش  از ۵۰۰ مورد جابجایی انجام گرفته است.

عملیات حفاری ایستگاه تبادل مترو در محدوده گرجی لر و بازار متوقف شود

در ادامه طبق دستور جلسه سوم بررسی گزارش حسابرسی سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، با رای اکثریت اعضای شورا گزارش حسابرسی  سازمان حسابرسی تایید شد

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، با طرح تذکری در صحن شورا گفت: در مورد خط مترو مطالعات متعددی انجام شده است و در نتیجه آن پیشنهاد طرح تبادل خط یک و دو مطرح شده بود، اما گویا مترو و معاونت حمل و نقل در این باره اختلاف نظر دارند، گویا به صورت شفاهی دستور حفاری ایستگاه تبادل در محدوده گرجی لر و بازار را داده ‌اند.

وی افزود: نیروهای مترو به‌رغم زحمات زیاد مجبور به پمپاژ آب‌های زیرزمینی هستند، با این اقدام قطعا با فرونشست زمین در محدوده بازار مواجه خواهیم شد.

فریدون بابایی همچنین اذعان داشت: میراث فرهنگی اجازه این کار را نداده است، اگر بدون اطلاع آنها این کار انجام شود،قطعا همانند ایستگاه 18 در مرزداران علی رغم فعالیت و ساخت و ساز دفن خواهد شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی تاکید کرد: خواهشمندم دستور فوری قطع عملیات حفاری این ایستگاه را صادر کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز