خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان :

۱۰۵ طرح بهداشتی درمانی نیمه تمام در لرستان تکمیل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۹۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تأمین منابع پروژه‌های بیمارستانی در استان، گفت: ۱۰۵ پروژه بهداشتی نیمه تمام در استان ظرف دو سال آینده تکمیل می شوند.

به گزارش ایلنا ، بهرام دلفان در نشست با خبرنگاران اظهار داشت : یک هزار و ۲۰۰ تخت در قالب چهار بیمارستان دورود، خرم آباد، کوهدشت و رومشکان در حال اجرا و حدود یک سوم تخت های استان در حال راه اندازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تأمین منابع این پروژه‌های بیمارستانی در استان، عنوان کرد: اجرای ۱۰۵ پروژه بهداشتی در استان نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم ظرف دو سال آینده این پروژه‌ها نیز عملیاتی شوند.

دلفان با اشاره به خرید تجهیزات بیمارستانی و تجهیز عمده بیمارستان‌ها در سطح استان، بیان داشت: خریداری تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌ها همواره در برنامه است.

وی با بیان اینکه تا آخر امسال دیگر هیچ بیمارستانی در استان نیاز به تجهیزات سنگین پزشکی ندارد چرا که عمده آنها خریداری شده است، افزود: یکی از مشکلات ما در استان کمبود پزشک است که یکی از راههای رفع این امر موضوع بومی گزینی است.

دلفان با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های اشتغالزایی در استان حوزه سلامت است، بیان داشت: رفع موانع و بروکراسی اداری، تسهیل در صدور مجوزها و … در این رابطه مورد توجه قرار گرفته است و می‌طلبد که سایر دستگاه‌های استان نیز در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع کمبود دارو در کشور و در استان، گفت: تلاش شده که این کمبود دارو در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سرپایی کمتر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا در استان و تأثیر آن بر موضوع کمبود دارو، گفت: نزدیک به ۳۲۰ میلیارد تومان بدهی دارویی داریم، چون دارو گران شده و البته عدم پرداخت مطالبات بیمه‌ای یکی دیگر از علت‌ها در این رابطه محسوب می‌شود.

دلفان با تاکید بر اینکه بر اساس شاخص‌های مختلف مدنظر وزرات بهداشت ما در میانه جدول هستیم، عنوان کرد: پرستارانی که در ایام کرونا پای کار بودند در بحث به کار گیری در اولویت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی در این رابطه به بیماران خاص، عنوان کرد: کارانه پرستاران و پزشکان به صورت روز پرداخت شده است.

وی با اشاره بیمارستان خصوصی شفا سالانه بین سه تا چهار هزار زایمان صورت می‌گیرد، گفت: مرگ اخیر که در این بیمارستان صورت گرفته از سوی مراجع ذی صلاح در حال بررسی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز