خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان معوقات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۹۶۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان از معوقات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد امین ولی زاد امروز ۲۰ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت گرامیداشت هفته سلامت در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد بااشاره به پرداخت ۷ ماه از بدهی معوق پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: همچنین مطالبات یکساله بازنشستگان نیز پرداخت شده است.

ولی زاد اولویت های اصلی دانشگاه را اتمام پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و گفت:توجه به مناطق محروم و کم برخوردار از دیگر اولویت های این دانشگاه است.

وی از افتتاح چندین پروژه درمانی در هفته سلامت و سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به استان برای تکمیل چندین پروژه نیمه‌تمام اعتبارات لازم پیشنهاد شده است همچنین در هفته سلامت بیمارستان ۸۵ تختخوابی پیرانشهر و چندین خانه بهداشت افتتاح می‌شود.

ولی زاد افزود با توجه به کمبود نیروی انسانی پوشش درمانی در استان خوب بوده و در صدد رفع نواقصات موجود هستیم.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد:ذر حال حاضر ۵۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان داریم که شاخص تخت بیمارستانی به ازای هزار نفر ۱.۶۴ است، گفت: برنامه ریزی شده است با افتتاح بیمارستانهای در حال ساخت، کمبود ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی استان جبران و شاخص تخت در استان به متوسط کشوری میرسد. 

وی بااشاره به ترمیم ناوگان آمبولانس و فعالیت بیش از ۲۰۰ دستگاه آمبولانس در ۱۰۷ اورژانس استان اظهار کرد: درخواست تامین  ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰ دستگاه الکتروشوک از وزارت بهداشت انجام شده است که با تحویل این تعداد امکانات، ناوگان علوم پزشکی استان بهبود می یابد. 

ولی زاد خاطر نشان کرد:  طی هفته سلامت، افتتاح آنژیوگرافی محیطی بیمارستان امام ارومیه،کلینیک دندانپزشکی در کلینیک تدبیر و فاز توسعه بیمارستان ۵۰ تختخوابی شاهین دژ انجام خواهد شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تجهیز بیمارستانهای استان در دستور کار است، تاکید کرد: افزایش تعداد رشته های تکمیلی، فلوشیپ و فوق تخصصی نیز در برنامه دانشگاه قرار گرفته است.  

ولی زاد بااشاره به اقدامات معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت:  اقدامات اولیه برای احداث و یا خرید ۳ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۸۰ واحدی متاهلی و ۷۰۰ نفری مجردی انجام شده که با احداث این میزان واحد خوابگاهی، مشکلات خوابگاهی برای چند سال آینده مرتفع می شود. 

وی بااشاره به اینکه در رنگبندی کرونایی استان ۹ شهرستان آبی و مابقی زرد است، گفت:  خوشبختانه تعداد مراجعین سرپایی و بستریهای کرونایی استان کاهش یافته است اما در عین حال رعایت شیوه نامه بهداشتی و عدم عادی انگاری باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز