خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد:

تغییر وضعیت آذربایجان غربی از قرمز به هشدار/ مردم و مسئولان نباید نسبت به آمار نزولی استان خوش خیال باشند

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۵۳۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: استان از نظر شیوع ویروس کووید ۱۹ از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار تغییر یافته است.

به گزارش ایلنا، جواد آقازاده در پنجاه و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کووید ۱۹ درباره وضعیت استان گفت: خوشبختانه طی روزهای گذشته استان در بحث کووید ۱۹ از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار تغییر یافته است.

آقازاده افزود: کاهش تعداد بیماران بستری و فوتی در استان، یک موفقیت محسوب می شود که می بایست از همه مردم استان به دلیل رعایت موارد بهداشتی تشکر کرد. البته نباید غفلت کرد زیرا با کوچکترین غفلت، ویروس می‌تواند خطرناک تر از قبل استان را درگیر کند.

وی بیان کرد: در تاریخ ۱۰ مرداد ۷۹ نفر با بیماری سندرم حاد تنفسی در استان بستری شدند که بیشترین تعداد بستری ها به ترتیب مربوط به شهرهای ارومیه، خوی، سردشت، مهاباد و میاندوآب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: روند کاهشی مبتلایان در استان منجر به کاهش بیماران بستری و آی. سی. یو و افراد متصل به ونتیلاتور شد که همین موضوع منجر به کاهش مرگ و میر در استان شده است.

 آقازاده افزود: مردم و مسئولان نباید نسبت به آمار نزولی استان خوش خیال باشند.

وی درباره تجهیزات درمانی استان بیان کرد: پنج دستگاه سی تی اسکن در ماه های گذشته وارد استان شده است که منجر به افزایش تشخیص زودرس شده و از نظر تشخیص در استان مشکلی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز