خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان ؛

گردشگری زیست محیطی در لرستان احیاء می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۸۳۶

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: برنامه ریزی های لازم جهت ایجاد موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی جهت احیای گردشگری زیست محیطی در این استان انجام شده است.

به گزارش ایلنا ، علی سالاروند در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز تکثیر گوزن زرد، ایجاد اولین پاسگاه موزه‌ها در تالاب‌های استان، توانمندسازی جوامع محلی در راستای حفاظت مشارکتی و برنامه ریزی برای ایجاد سایت‌های پرنده نگری و معرفی زون های تفرج متمرکز و گسترده به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از برنامه های دیگر در این راستا بوده است.

وی افزود: ظرفیت‌های طبیعی، اقلیمی، تاریخی و گردشگری زیادی در استان لرستان وجود دارد به طوری که طبیعت چشم نواز و بکر، جنگل‌ها و مراتع، رودخانه‌های خروشان، تالاب‌ها و چشمه‌های جوشان این استان را به یکی از مقاصد سفر گردشگران و طبیعت دوستان تبدیل کرده است.

سالاروند بیان کرد: این فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیست محیطی در حوزه گردشگری لرستان، اگر چه در سال‌های گذشته آنچنان کمکی به رونق اقتصادی این استان لرستان نکرده، اما با ورود اداره کل محیط زیست لرستان و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های کارشناسی زمینه شکوفا شدن حوزه «گردشگری زیست محیطی» فراهم شده است.

وی ادامه داد: در این راستا اداره کل حفاظت از محیط زیست لرستان با اقدامی ابتکاری و علمی و اجرای طرح‌های مختلفی از جمله راه‌اندازی پیگیری ایجاد موزه‌های تنوع زیستی، ایجاد سایت تکثیر گوزن زرد، توانمندسازی جوامع محلی اقدام به ترویج و احیای «گردشگری زیست محیطی» در استان کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز