خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل دفتر فنی استانداری استان :

مردم در حفظ و صیانت از بافت‌های فرهنگی لرستان مشارکت کنند /اصلاحیه طرح تفضیلی خرم‌آباد در دست اقدام

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۰۱۵

مدیر‌کل دفتر فنی استانداری لرستان مشارکت مردم را در حفظ و صیانت از بافت‌های فرهنگی استان را ضروری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا ، احسان کرم‌زاده در جلسه انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با بیان اینکه در بیشتر کشورهای دنیا صنعت توریسم جزو اصلی‌ترین منابع مالی است، اظهار کرد: لرستان به قدر کفایت جاذبه‌های کهن میراثی، طبیعی و گردشگری دارد که تاکنون بخوبی مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی افزود: بناهای و پل‌های تاریخی، آبشارها، تالاب‌ها و طبیعت بکر لرستان را از دیگر مناطق متفاوت کرده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان به استحکام و معماری بناها و پل‌های تاریخی استان اشاره و عنوان کرد: صلابت این سازه‌ها هر انسانی را متحیر و مجذوب خود می‌کند.

وی هدف از تشکیل این جلسه را حمایت و کمک‌های بین بخشی دستگاه‌های اجرایی برای حفظ و نگهداری آثار و میراث کهن لرستان عنوان کرد و افزود: حفاری و اکتشافات غیرمجاز در اطراف بناها باعث آسیب رساندن به بناها و بافت‌های تاریخی استان می‌شود، دستگاه‌ها هم‌افزایی و همکاری لازم را داشته باشند.

کرم‌زاده با تاکید بر لزوم استفاده از قانون حمایت مرمت و احیای بافت‌های تاریخی، خاطرنشان کرد: باید بافت‌های تاریخی در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شود تا اعتبار لازم در قوانین بودجه سنواتی برای نگهداری این محدوده‌ها درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: اصلاحیه طرح تفصیلی خرم‌آباد در دست اقدام است. میراث فرهنگی، شهرداری و راه و شهرسازی به عنوان پایلوت این محدوده‌ها را معرفی کنند.

مدیر‌کل دفتر فنی استانداری لرستان مشارکت مردم را در حفظ و صیانت از بافت‌های فرهنگی استان را ضروری دانست و عنوان کرد: برای حفظ بافت تاریخی بناهای محدوده زیدبن‌علی و باباطاهر هر گونه فعالیت عمرانی ممنوع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز