خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کشور در دیدار با هیات عراقی مطرح کرد:

ارائه خدمات گردشگری به عراقی ها با حفظ کرامت زائرین

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۸۳

گسترش همکاری های دو کشور ایران و عراق با تمرکز بر شاخه های گردشگری زیارتی و سلامت، قانون مدار کردن فعالیت ها، به کار گرفتن فعالین خصوصی تحقق خواهد یافت.

ایلنا: معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با هیات اعزامی از شرکت دولتی حمل و نقل و ترابری مسافرتی کشور عراق، حفظ کرامت انسانی زائرین و گردشگران عراقی را مهم ترین رویکرد در راستای توسعه گردشگری با این کشور عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، " مرتضی رحمانی موحد " در دیدار با هیات اعزامی از شرکت دولتی حمل و نقل و ترابری مسافرتی کشور عراق که با هدف بررسی ظرفیت های گردشگری میان دو کشور و تسهیل تبادل و حمل و نقل گردشگران به ایران سفر کرده بودند؛ گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند با زائرین و گردشگران ورودی کشور به ویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز باید با احترام و کرامت در شان آنان برخورد شود.

وی با اینکه تسهیل ورود گردشگران عراقی به کشور و فراهم آوردن زنجیره ای از خدمات مورد نیاز آنها با رعایت اصل مذکور پیش خواهد رفت، افزود: گسترش همکاری های دو کشور با تمرکز بر شاخه های گردشگری زیارتی و سلامت، قانون مدار کردن فعالیت ها، به کار گرفتن فعالین خصوصی تحقق خواهد یافت.

رحمانی موحد همچنین با بیان اینکه هم اکنون پیگیری توافق نامه ها و دیدارهای گذشته در دستور کارقرار گرفته است؛ گفت: در تلاش هستیم با تهیه سند همکاری توسعه گردشگری میان دو کشور و تشکیل کمیته کارشناسی مربوطه گامی محکم در راستای رفع موانع پیش روی مراودات گردشگری ایران و عراق برداریم.

معاون گردشگری کشور در ادامه با اشاره به میزان گردشگران ورودی از کشور عراق افزود: ورود بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر در سال جاری نشان از ظرفیت مطلوب و توانمندی دفاتر خدمات مسافرتی کشور دارد که با ساماندهی و قانونمداری به دستاوردهای قابل توجهی منتهی خواهد شد.

رحمانی همچنین با بیان اینکه در برنامه ریزی گردشگری زیارتی می بایست به جنبه های سیاحتی نیز توجه نمود، خاطرنشان کرد: تعریف بسته های تلفیقی سفر ویژه گردشگران عراقی می تواند ظرفیت های زیارتی کشور را به جاذبه های گردشگری سایر استان ها پیوند زده و در قالب بسته های متنوع سفر به زائرین و گردشگران عراقی ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه معاونت گردشگری متولی اصلی صنعت گردشگری کشور به شمار می آید؛ گفت: با معرفی دفاتر خدمات مسافرتی دو کشور به یکدیگر امیدواریم تبادل گردشگر میان دو کشور ایران و عراق با نظم و کیفیت بهتری بیش از گذشته صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز