خبرگزاری کار ایران

ایلنا از ارومیه گزارش می دهد؛

پیاده روهای خیابان عطایی ارومیه در اشغال مغازه داران/ خیابان های شهر نیازمند احداث ۱۴ پل عابر پیاده جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۰۷۲

تمام پیاده رو های خیابان عطایی ارومیه و حتی بخشی از خیابان اصلی در اشغال کسبه درآمده است و شهروندان به جای پیاده رو مجبور هستند از خیابان اصلی آمد و شد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،خیابان عطایی ارومیه یکی از میادین اصلی فروش میوه و تره بار در ارومیه است، فراوانی انواع میوه، قیمت نسبتاً مناسب عرضه میوه در بازار نسبت به محلات سطح شهر، و قرار گرفتن در مسیر محلات مختلف باعث استقبال مردم از بازار عطایی و رونق کسبه این محله شده است.

متأسفانه عدم رعایت قوانین سد معبر توسط کسبه و نبود پل عابر پیاده در این خیابان بار ترافیکی این محل را دوچندان کرده و مشکلات زیادی را برای ساکنان و حتی مشتریانی که برای خرید به این محل مراجعه می‌کنند به وجود آورده است.

تمام پیاده‌روها و بخشی از خیابان در تصرف کسبه

بسیاری از کسبه این خیابان تمام پیاده روی روبرو مغازه خود را با گذاشتن جعبه‌های میوه مسدود می‌کنند و به این امر هم راضی نیستند و تا یکی دو متر از خیابانی که محل تردد اتومبیل‌ها هم است را اشغال کرده‌اند و موجب ترافیک در این خیابان شلوغ و پرتردد شده‌اند.

علی اصغر شهیدی یکی از ساکنان این خیابان گفت: کسبه محل سبدهای میوه خود را در سطح پارکینگ و خیابان پهن می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود جای پارک برای خودروها باقی نماند و اکثر خودروها به صورت دوبل پارک می‌کنند، و درنتیجه ترافیک شدید در این خیابان ایجاد می‌شود و ما همیشه برای ورود و خروج به منزل مشکلات زیادی داریم.

پیاده روهای خیابان عطایی ارومیه در اشغال مغازه داران/ خیابان های شهر نیازمند احداث ۱۴ پل عابر پیاده جدید

نبود پل عابر پیاده جان کودکان را به خطر انداخته است

زهرا سبزیکار یکی از شهروندان ارومیه گفت: جعبه‌های بزرگ و کوچک میوه و سینی‌های سبزیجات تمام پیاده روها را اشغال کرده و عابران برای تردد مجبور هستند از خیابان به جای پیاده رو استفاده کنند.

وی به نبود پل عابر پیاده در این خیابان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه  ایستگاه های اتوبوس تمامی مسیرهای داخل  شهری ارومیه در این خیابان واقع شده است کودکان ما مجبور هستند برای تردد در اوج شلوغی خیابان‌ها به جای پیاده رو از از خیابان شلوغ رفت و آمد کنند و نبود پل عابر پیاده در این خیابان جان کودکان ما را تهدید می‌کند.

علی سلیم زاده  شهروند دیگری که دفتر کارش در این خیابان  است گفت: اهالی محل چندین بار به شهرداری و مراکز مربوطه مراجعه و خواستار رسیدگی شده‌اند اما هربار فقط برای چند روزی کسبه بساط خود را از پیاده روها جمع می‌کنند و دوباره روز از نو و روزی از نو و با فروکش کردن اعتراضات دوباره بساط خود را پهن می‌کنند.

وی افزود: به دلیل نبود پل عابر پیاده و تصرف پیاده رو توسط کسبه روزانه شاهد تصادف در این خیابان هستیم و چندین بار از طریق شهرداری و شورای شهر پیگیر شدیم ولی تاکنون هیچ مسئولی به این مشکلات رسیدگی نکرده است.

مرتضی بهرام،رئیس مرکز مطالعات و  پژوهش های شورای  شهر ارومیه با بیان اینکه اصلی ترین مشکل خیابان عطایی ارومیه ترافیک است گفت:وجود ایستگاه های اتوبوس شهری در این خیابان، این فرصت را برای کسبه بوجود آورده تا برای ارائه کالاها در این مکان بساط فروش راه اندازی کنند.

بهرام، به ساخت  و ساز بدون ضابطه در این خیابان نیز اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر ساخت و سازهایی با سطح اشغال صد در صد و بدون پارکینگ در این خیابان صورت گرفته است که باعث ایجاد ترافیک در تمامی ساعات از شبانه روز در این خیابان شده است.

خیابان های ارومیه نیازمند احداث ۱۴ پل عابر پیاده جدید است

وحید توماج افشار رئیس کمسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر ارومیه در گفت و گو با ایلنا،با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۲۰ پل عابر پیاده در نقاط مختلف شهر احداث شده، گفت:از این تعداد ۱۸ پل در بلوارهای امام علی،امامت، والفجر،خاتم الانبیا،شهید رجایی،شهید بهشتی،ولیعصر،باهنر،حسنی،ورزش،آهندوست و جام جم در حال بهره برداری هستند.

افشار افزود: طی چند سال گذشته احداث  پل های عابر پیاده در شهر ارومیه به صورت سرمایه گذاری  انجام می شد، به طوری که بهره برداران با اجاره تابلوهای پیشانی پل ها در طول زمان به سود و سرمایه خود می رسیدند.

عضو شورای ششم شهر ارومیه داد:  با توجه به افزایش قیمت سازه ها در ۲ سال اخیر علاقمندی به سرمایه گذاری در این بخش کاهش چشمگیر داشته است.

وی با اشاره به نظر پلیس راهور مبنی بر نیازمندی شهر ارومیه به احداث ۱۴ پل جدید عابر پیاده گفت: محل احداث این پل ها کمربندی میانی شهر،در فواصل معین از جمله روبروی‌خیابان‌های‌هشت‌شهریور،حج،المهدی،اداره کل منابع طبیعی، شهید اصغری و خیابان های حسنی و جام جم و خیابان عطایی اعلام شده است.

پیاده روهای خیابان عطایی ارومیه در اشغال مغازه داران/ خیابان های شهر نیازمند احداث ۱۴ پل عابر پیاده جدید

پلمب مغازه های متخلف در نقاط مختلف سطح شهر

ولی مناف زاده معاون خدمات شهری شهردار ارومیه گفت:پیشروری مغازه ها و چیدن وسایل در پیاده روها موجب ایجاد اختلال در تردد شهروندان، بی انضباتی، نداشتن پروانه کسب و تداخل صنوف از فعال در سطح شهر به ویژه مراکز اصلی خرید از جمله تخلفاتی است که موجب پلمب  برخی مغازه ها شد.

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه با اشاره به پلمب مغازه های متخلف در نقاط مختلف سطح شهر ، اعلام کرد: طبق قوانین ومقررات جاری، پیاده رو معبری عمومی است و مغازه داران حق چیدن بساط در بیرون از مغازه خود را ندارند و تمامی فعالیت آنها می بایست در داخل مغازه صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز