خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صمت:

55 درصد صادرات قزوین را صنایع معدنی تشکیل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۲۴۷

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین گفت: صادرات استان قزوین در چهار گروه معدنی، صنایع پتروشیمی و پایه نفتی و کشاورزی است که صنایع معدنی با 55 درصد بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند.

مجید برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به میزان صادرات استان گفت: در سال جاری 778 هزار تن کالا به ارزش 494 میلیون دلار از استان قزوین صادر شده که از نظر ارزشی 22 درصد افزایش داشته است.

معاون بارزگانی سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: همچنین 380 تعرفه گمرکی کالا برای صادرات به 56 کشور صادر شده و میانگین ارزش هر تن کالای صادر شده 634 دلار است.

وی عنوان کرد: میزان واردات به استان هم 123 هزار تن به ارزش 643 میلیون دلار است که 69 درصد کالاهای وارد شده کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه مورد استفاده در صنایع، 27 درصد کالاهای سرمایه‌ای مانند ماشین آلات و دستگاه‌های واحدهای تولیدی و 4 درصد هم کالاهای مصرفی بوده است.

این مسئول بیان کرد: 23 درصد صادرات در حوزه صنعت، 14 درصد در حوزه صنایع پتروشیمی و پایه نفتی و 8 درصد در حوزه کشاورزی بوده است.

برزگر عنوان کرد: شیشه‌های ساختمانی، مفتول مسی، مواد غذایی، کاشی و سرامیک، انواع شوینده‌ها و میلگرد بیشترین میزان صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز