خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبرداد؛

افزایش کشت غلات در اراضی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۹۹۵

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 79 درصد کشت مستقیم غلات اراضی کشاورزی قزوین بوده که با افزایش روبه رو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی راه انجام با اعلام این خبر افزود: محصولات غلات به میزان 79 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشت داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: یک هزار و 637 هکتار این میزان کشت بوده است که در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها نسبت به سال 1400( 911 هکتار) با افزایش بسیار چشمگیری همراه بوده است.

راه انجام تصریح کرد: از مزایای کشت مستقیم غلات، کاهش مصرف سوخت، افزایش مواد آلی خاک و همچنین حفظ پایداری تولید است که عملکرد رو به رشدی از خود برجای گذاشته است.

وی گفت: تعهد طرح جهش تولید در دیم‌زارها برای سال جاری 60 هزار هکتار است که تاکنون 32 هزار و 86 هکتار از غلات در قالب این طرح کشت شده است.

این مسئول افزود: 28 هزار و 336 هکتار گندم، 3 هزار و 720 هکتار جو، و 30 هکتار تریتیکاله در طرح جهش تولید دیمزارها تاکنون کشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 540 کشاورز طرف قرارداد در طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان قزوین مشغول کشت غلات هستند و از این میان 20 نفر نیز برای دریافت ادوات کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز