خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

کشور عراق مقصد ۳۰ درصد صادرات استان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۵۳۲

استاندار لرستان با اشاره به پیشبرد اهداف اقتصادی برگزاری این نمایشگاه ، گفت :کشور عراق مقصد ۳۰درصد صادرات استان است.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برپایی رویداد تجاری برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان با حضور فعالان اقتصادی استان و بازرگانان و تجار کشور عراق فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف اقتصادی و تولیدی مشترک در کشور خواهد بود. 

وی افزود: این نمایشگاه می تواند شرایط را برای توسعه روابط دوجانبه با کشور عراق بویژه در بحث اقتصادی به خوبی فراهم سازد و موجب ایجاد تحول در روابط باشد . 

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم بر گسترش مناسبات اقتصادی با همسایگان و سایر کشورهای منطقه تاکید دارد، افزود: بی تردید ارتباط و همکاری میان کشورهای منطقه به منظور رسیدن به درک مشترک برای رسیدن به ثبات و توسعه نه تنها یک انتخاب بلکه ضرورتی قطعی و راهبردی به شمار می آید. 

وی بیان داشت: نظام سلطه و استکبار جهانی هیچ گاه خواهان برقراری ارتباط دوستانه و موثر میان کشورهای منطقه نبوده و با نگاهی به تاریخ می توان دریافت، ایجاد گسست میان این کشورها همواره در برنامه های غرب وجود داشته است. 

زیویار یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ها و نشست با فعالان اقتصادی کشورهای همسایه از علاقه متقابل طرفین برای توسعه و ایجاد ثبات است که امیدواریم این مهم به خوبی حاصل شود. 

وی تصریح کرد: ایران و عراق به عنوان کشورهای تاثیرگذار منطقه، ظرفیت های خدادادی بالفعل و بالقوه بسیاری دارند که می تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و تجارت با ثبات فراهم سازد. 

استاندار لرستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره بر حفظ روابط اقتصادی با همسایگان و کشورهای منطقه تاکید دارد، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از صادرات لرستان به کشور عراق صورت می پذیرد و انتظار می رود این نمایشگاه زمینه ساز افزایش صادرات بویژه در بخش های پتروشیمی، کشاورزی، صنایع غذایی، صنعت ساختمان، تولیدات دارویی انسانی و دامی و سایر محصولات باشد .

زیویار خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، مناسبات با کشورهای منطقه گسترش بیشتری پیدا کرده که افزایش مراودات تجاری، برگزاری کمیسیون های مشترک، دیدارها و دیگر گزینه های ارتباط دوسویه ماحصل تلاش های دولت محسوب می شود . 

وی افزود: حمل و نقل هوایی و ترانزیت کالا میان کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایگان حوزه دریای خزر یکی دیگر از راهبردهای اقتصادی کشور است که این ظرفیت در آینده نزدیک فراهم می شود و نقش بسزایی در صادرات و واردات کالا خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز