خبرگزاری کار ایران

در نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید؛

اختصاص یک نماینده مستقل مجلس برای شهرستان های کمیجان و خنداب

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۹۷۳

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اختصاص یک نماینده مستقل مجلس برای شهرستان های کمیجان و خنداب از توابع استان مرکزی در نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر کریمی افزود: طرح افزایش شمار نمایندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است و این موضوع پس از اتمام رسیدگی به صحن مجلس برای بررسی و تصویب نهایی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اختصاص یک نماینده مستقل مجلس به استان مرکزی برای شهرستانهای کمیجان و خنداب، مکاتبات و پیگیری‌های زیادی از سوی مجمع نمایندگان این استان با شخص رئیس‌جمهور انجام شد و پیگیری‌های زیادی نیز در کمیسیون شوراها صورت گرفت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در این راستا 2 پیشنهاد مطرح شد، اظهار داشت: نخست اینکه به مجموع انتخابیه شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب یک نماینده دیگر اضافه شود و شمار نمایندگان از 2 نفر به 3 نفر افزایش یابد.

کریمی تصریح کرد: پیشنهاد دیگر این بود که یک نماینده جدید به صورت اختصاصی برای شهرستانهای خنداب و کمیجان در نظر گرفته شود و شهرستان اراک هم به عنوان حوزه انتخابیه دارای ۲ نماینده باشد که پیشنهاد دوم بیشتر مورد تاکید مجمع انتخابی استان مرکزی بود.

وی بیان داشت: این پیشنهاد پیش از این به صورت مکتوب ارائه شده بود و خوشبختانه در نشست روز گذشته کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با ارائه دلایل و مستندات لازم به تصویب رسید. امید است بتوان با پیگیری‌های بعدی، این گزارش در صحن ارائه شود و موضوع در قالب طرح کلی افزایش نمایندگان به سرانجام برسد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: استان مرکزی در حال حاضر دارای 7 کرسی نمایندگی در مجلس است که در صورت تصویب طرح مذکور در صحن مجلس، این میزان به 8 کرسی نمایندگی افزایش خواهد یافت.

کریمی ابراز داشت: با توجه به ظرفیتهای گسترده اقتصادی و فرهنگی و جمعیت بالای شهرستانهای کمیجان و خنداب، حوزه انتخابیه اختصاصی و جداگانه، مطالبه به حق و قانونی مردم این 2 شهرستان است و امید است این مطالبه به حق و قانونی، در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی محقق شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز