خبرگزاری کار ایران

در صحن مطرح شد؛

توضیحات نمایندگان موافق توقف بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۵۷۳

نمایندگان در تذکراتی از عدم در اختیار اصلاحیه جلسه کمیسیون شوراها در خصوص اصلاح موادی از قانون انتخابات خبر دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اصلاح موادی از قانون انتخابات  حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی گفت: هفته‌ گذشته در روز سه‌شنبه آقای لاریجانی برای بررسی مواد ۷ و ۸ این اصلاحیه را به کمیسیون ارجاع دادند، اما پس از آن کمیسیون جلسه‌ای نداشته است و حتی گزارشی مجددا چاپ نشده است تا در اختیار نمایندگان قرار گیرد و لذا در حال‌ حاضر نمی‌توان وارد این طرح شد.  

علی لاریجانی رئیس که ریاست مجلس را بر عهده دارد خطاب به  محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها  گفت: آقای کلیوند  به این تذکر پاسخ دهید آیا جلسه ای در این رابطه برگزار شده یا خیر؟ چرا که براساس آیین نامه نظر وی مبنای تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

در ادامه محمدجواد کولیوند بیان‌ کرد: ما ارجاعی‌های صحن علنی را در کمیسیون بررسی کرده و حتی پیشنهاداتی که به دست ما رسیده است را بررسی کردیم و در طرح قرار دادیم، سپس اصلاحیه‌  چاپ شد و به صحن علنی مجلس شورای اسلامی آمد، اما آقای لاریجانی فرمودند که مواد ۷ و ۸ که در اصلاحیه آمده است، اگر ابهامی وجود دارد در کمیسیون بررسی شود و بعد به صحن بیاید.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت:بنده نیز امروز صبح با اعضای کمیسیون جلسه گذاشته و بررسی‌های لازم را انجام دادیم. تنها در برخی از جاها تغییرات جزئی اعمال شد که در کلیات مواد تغییری ایجاد نمی‌کند. بنده نیز تغییرات جزئی را در اختیار هیات رییسه قرار دادم.

در ادامه لاریجانی گفت: با توجه به اینکه جلسه کمیسیون به منظور بررسی ماده ۷ و ۸ امروز برگزار شده است، هر چند اصلاحات جزئی در آن اعمال شده، اما بنا به درخواست نمایندگان که خواسته اند در این مورد اظهارنظر کنند، ادامه بررسی نسخه اصلاح شده این طرح فردا در دستور کار قرار می گیرد تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را قبل از بررسی آن ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز