خبرگزاری کار ایران

مخالفت مجلس با افزایش سهمیه زنان در لیست‌های انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۲۱

بهارستان‌نشینان با افزایش سهمیه زنان در لیست‌های انتخاباتی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اصلاح مواردی از قانون انتخابات فاطمه حسینی با اشاره به پیشنهاد دولت (مبنی بر افزایش تعداد کرسی زنان در مجلس شورای اسلامی ) پیشنهادی را مطرح کرد که بر اساس آن در حوزه‌های دارای سه کرسی نمایندگی، یک نفر از فهرست انتخاباتی باید به زنان اختصاص یابد.

حسینی خاطر نشان کرد:در کرسی‌های دارای ۴ و ۵ کرسی نمایندگی ۲ نفر از فهرست انتخاباتی به زنان اختصاص می‌یابد و در حوزه‌های دارای ۶ کرسی نمایندگی و بالاتر یک سوم فهرست انتخاباتی به زنان اختصاص می‌یابد.همچنین حوزه‌های انتخابیه دارای یک یا دو کرسی نمایندگی تحت تأثیر این پیشنهاد قرار نمی‌گرفتند .

از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن  با ۷۶ رأی موافق، ۱۰۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت.

گفتنی است  نمایندگان دولت و کمیسیون‌ شوراها با این پیشنهاد اعلام موافقت کردند و تعداد زیادی از نمایندگان در صحن مجلس نیز با نشان دادن عدد ۴ موافقت خود را اعلام کردند. اما در نهایت  نتیجه‌ی رأی گیری مخالفت بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز