خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری قزوین:

مصالحه یکی از راهکارهای اساسی در کاهش پرونده‌های قضایی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۰۵۲

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مصالحه و گذشت بهترین راهکار برای حل و فصل اختلافات میان افراد است، زیرا طرح دعوا در دستگاه قضایی به رغم همه تلاش‌های همکاران به دلیل حجم و گستردگی کار، طی روند رسیدگی قانونی درگیر اطاله دادرسی شود و این مستلزم صرف وقت و هزینه است.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در دیدار با مردم شهر آبیک که در مسجد ولی عصر برگزار شد، گفت: اثبات دعوا اعم از حقوقی و کیفری برعهده شاکی یا فرد مدعی است و به همین خاطر قاضی نیز بر اساس ادله و اسناد ارائه شده از سوی طرفین تصمیم گیری می‌کند و نمی‌توان از قاضی انتظار داشت که بدون ارائه هیچگونه مدارک مستندی حق را به کسی بدهد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: همواره به مردم توصیه می‌کنیم در معاملات و مراودات اجتماعی خود ابعاد حقوقی و قضایی را در نظر بگیرند و با افراد مطلع و آگاه مشورت کنند و مراقب باشند که طمع منفعت مالی آن‌ها را گرفتار افراد سودجو و فرصت طلب نکند، زیرا امروزه بسیاری از پرونده‌های قضایی مطروحه در محاکم به دلیل بی احتیاطی در مراودات روزمره است.

دادستان قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: در حوادث و ناآرامی‌های اخیر تمام دنیا و دشمنان داخلی و خارج نشین نظام متحد شدند تا با ایجاد آشوب و اغتشاش به پایه‌های مستحکم این نظام اسلامی ضربه وارد کنند، که این بار هم نتوانستند و در این توطئه همه جانبه نیز شکست خوردند.

حسین رجبی ادامه داد: ما بارها تاکید کرده‌ایم پرچمی که با خون هزاران شهید برافراشته شده، با آتش عده‌ای فریب خورده پایین نخواهد آمد، اما متاسفانه عده‌ای خود فروخته با افکار واهی نوجوانان و جوانان وطن را تحریک کرده و به خیابان کشاندند و جز تشکیل پرونده قضایی برای آن‌ها و تخریب اموال عمومی دستاوردی نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز