خبرگزاری کار ایران

تالیف و انتشار ۳۶ عنوان کتاب با محوریت اشتغال به همت بنیاد برکت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۱۱۷

کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اقدام به تالیف و انتشار 36 عنوان کتاب کرده است.

به گزارش ایلنا، محسن کالوندی دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب اضافه کرد: اقدامات علمی و تحقیقاتی کمیته تحقیق و توسعه منتج به تالیف 36 عنوان کتاب مشتمل بر 3 هزار و 383 صفحه و شمارگان 40 هزار و 700 جلد شده است.

کالوندی تاکید کرد: این کتاب‌ها عمدتا با محوریت اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم و به منظور آشنایی متقاضیان با انواع رسته‌های شغلی به رشته تحریر درآمده است. همچنین آیین‌نامه‌ها و مدل‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی برکت از جمله سحاب، آسمان، آفتاب و مهتاب محورهای محتوایی برخی از این کتاب‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی متقاضیان اشتغال را از جمله مخاطبان این کتاب‌ها برشمرد و تصریح کرد: یکی از ماموریت‌ها و اهداف بنیاد برکت توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی از طریق ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت‌های کسب‌وکار است. در همین راستا، آموزش متقاضیان اشتغال با بهره‌گیری از به روزترین نتایج تحقیقات علمی و دانشگاهی و تجربیات کشورهای جهان در قالب تالیف و انتشار کتاب، یکی از راهبردهای اساسی کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت به‌شمار می‌رود.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت یادآور شد: این کتاب‌های آموزشی در مجموع مورد استفاده مدیران بخش‌های مختلف دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان حوزه اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی، کارآفرینان و رهبران جوامع محلی، محققین دانشگاهی و فعالان کسب‌وکارهای خرد است.

تالیف و انتشار ۳۶ عنوان کتاب با محوریت اشتغال به همت بنیاد برکت

کالوندی خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها همچنین می‌توانند محل رجوع مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت به عنوان بازوها و نیروهای اجرایی اشتغال‌زایی این بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور باشند.

وی ادامه داد: پرورش دام سبک، نیروگاه خورشیدی خانگی، زنبورداری، فرش دستباف، پرورش دام سنگین، کار از راه دور، پرورش مرغ تخم‌گذار، تولید ذرت، پرورش ماهی در قفس، تولید ابریشم، پرورش کبک و تولید کفش از جمله عناوین کتاب‌های منتشر شده در کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت است.

به گفته دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت، محتوای برخی از کتاب‌های دیگر این کمیته به مباحثی همچون راهنمای ورود به کسب‌وکار، مدل جامع پیشرفت مناطق محروم و روستایی، رشد هدفمند برای کولبران، مشارکت مدنی و ضوابط معماری مدارس برکت اختصاص دارد.

کالوندی افزود: نظام‌نامه و دستورالعمل انجام پروژه‌های مطالعاتی، آیین‌نامه آموزش کنشگران طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و آیین‌نامه فقرزدایی و توانمندسازی بنیاد برکت از جمله دیگر عناوین کتاب‌های انتشار یافته در کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت است.

وی یادآور شد: کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت همچنین اقدام به ترجمه 10 اثر به زبان‌های لاتین و عربی نموده است.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت تاکید کرد: اقدامات این کمیته تا به امروز منتج به اشتغال‌زایی برای 233 هزار نفر در مناطق محروم و به‌طور مشخص در 12 هزار و 138 نقطه هدف روستایی شده است.

کالوندی در پایان عنوان کرد: کمیته تحقیق و توسعه تاکنون بیش از 218 جلسه برای تحقیق و توسعه و 328 جلسه در راستای بررسی کارشناسانه اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی و کمک به تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های بنیاد برکت برگزار کرده است.

علاقه‌مندان به کارآفرینی و کسب‌و‌کار می‌توانند برای دسترسی و بهره‌مندی از این کتب به تارنماهای بنیاد برکت و کمیته تحقیق و توسعه به آدرس‌های barakatfoundation.com و Rndbarakat.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز