خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

میراث فرهنگی و صمت پیگیر احیا برند کهن فرش قزوین هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۲۵۹

استاندار قزوین درباره چگونگی روند احیای فرش اعتماد قزوین اظهار کرد: میراث فرهنگی و صمت پیگیر احیا برند کهن فرش قزوین هستند ولی این موضوع باید به دست خود صنعتگران اتفاق بیفتد و دولت در این مسیر حمایت و تسهیلگری خواهد کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی در افتتاحیه نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش قزوین گفت: برپایی نمایشگاه در تمامی صنایع می‌تواند در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده ظرفیت سازی کند و نمایشگاه فرش در استان هم با همین رویکرد برگزار شده است.

استاندار قزوین افزود: فرش در ایران هم به دلیل خاستگاه جغرافیایی خود که در دنیا حرف برای گفتن دارد و هم بابت ظرفیت اشتغال باید احیاء شود و باید بتوان زمینه افزایش درآمد، اشتغال و صادرات آن را فراهم کرد.

وی عنوان کرد: استان قزوین پیشینه خوبی در تولید فرش دارد و ارتقای سطح تولید آن می‌تواند باعث تقویت اقتصادی استان شود و  دولت در این مسیر تولیدکنندگان را حمایت خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: دولت سیزدهم در زمینه تولید فرش در راستای مشاغل خانگی اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است و آماده پرداخت تسهیلات در این زمینه هستیم.

اعلایی گفت: استقبال از این نمایشگاه خوب است و نشان‌گر این است که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فرش به بازار قزوین حس خوبی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز