خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تأمین 12 درصد نیاز خودروسازهای کشور در قزوین/نوسازی صنایع به ارتقای کیفیت خودروها کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۵۷۵

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان قزوین گفت: نیاز 10 تا 12 درصد خودروهای تولیدی کشور در قزوین تامین می‌شود و اگر این واحدها حمایت شوند می‌توانند در آینده در استان مجموعه خودرو را تولید کنند.

حس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت صنعت خودروسازی در استان گفت: خوشبختانه قزوین از نظر قطعه‌سازی جزء استان‌های سرآمد است؛ در کشور 11 استان قطعه‌ساز داریم که قزوین در رده پنجم و ششم قرار دارد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان قزوین ادامه داد: در استان 180 واحد قطعه ساز فعال است که حدود 30 درصد آن مجموعه‌ساز هستند و در آن‌ها هر واحد نسبت به توان و علم یک بخش از تولید را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 80 هزار نفر پرسنل در واحدهای قطعه¬‌سازی استان مشغول به کار هستند و این وجه متمایز نسبت به سایر استان‌ها است که به بازآفرینی، پیشرفت علم، کسب درآمد، ارزش افزوده و اشتغالزایی منجر می‌شود؛ وقتی ثبات اقتصادی داشته باشیم وضعیت مناسبی خواهیم داشت در غیر این صورت واحدهای قطعه‌¬ساز یکی پس از دیگری تعطیل شده و زحمات به هدر می‌رود.

این مسئول ادامه داد: اگر ارزش پولی را در مقابل نرخ‌های بین‌المللی حفظ کنیم باعث می‌شود توان تولید کننده ایرانی نسبت به خارجی افزایش پیدا کند، صنعتگر با کنترل ارز می‌تواند دستگاه‌های بهتر را وارد کند که به تولید به‌روز منجر می‌شود و دست تولید کننده برای تولید بهتر باز است.

وی اظهار کرد: درحال حاضر برخی صنایع به‌روز هستند اما برخی نتوانستند خود را به‌روز کنند؛ واحدهای دارای سیستم هایتک تولیدات بهتر دارند و در شرایطی قرار داریم که در تولید یک خودرو قطعات خوب و بد در کنار هم به کار گرفته می‌شود و در نهایت یک تولید مقبول داریم اما ایده‌آل نیست، برای رسیدن به شرایط ایده‌آل باید این امکان فراهم شود که صنایع نوسازی شود.

زارع‌نژاد تاکید کرد: بهینه کردن ماشین‌آلات و برنامه‌ریزی بلندمدت از جمله نیازهای ما است، ما دستگاه‌هایی داریم که برای 10 سال پیش‌‌اند و کارایی لازم را ندارند؛ نیاز داریم دستگاه‌ها متناسب با نیاز و شرایط پیشرفت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز