خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت اول

قیمت‌گذاری دستوری کاملا اشتباه است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۴۳۴

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان قزوین با بیان اینکه رویکرد تولید محور، ما را بی نیاز می‌کند، گفت: در این راستا باید لوازم تولید را در اختیار تولیدکننده قرار داده و قوانین را جهت بی نیازی و اشتغال درست کنیم، در وضعیتی که در تحریم هستیم قیمت‌گذاری دستوری کاملا اشتباه است، فروش خودرو باید از طریق بورس باشد تا خودرو به دست اهل آن برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن زارع‌نژاد با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم با اشاره به پیشینه فعالیت در حوزه قطعه‌سازی گفت: در سال ۶۲ باتوجه به تجربیاتی که داشتم تصمیم گرفتم قطعاتی تولید کنم که اکثرا از خارج وارد می‌شد، با یک کارگاه کوچک شروع کردم و امروز سه واحد تولیدی دارم که در آن ۵۴ نوع قطعات خودرو تولید می‌شود و تولیدات ما جایگزین واردات شده است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان قزوین با بیان اینکه صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی در تمام کشورهای پیشرفته نقش پیشران را دارد، عنوان کرد: خودروسازی با انواع صنایع معدنی، شیمیایی، پتروشیمی، آهن و فولاد در ارتباط است و خود به خود سایر صنایع را با خود همراه دارد و باعث پیشرفت و شکوفایی کشور می‌شود.

وی ادامه داد: صنعت خودروسازی برای ۷۵۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده و ۱۵۰هزار نفر آن در بخش خودروسازی و ۵۵۰ هزار نفر هم در سطوح مختلف مشغول هستند، تمام این مجموعه‌ها دارای علوم به‌روز و خاصی هستند و باتوجه به گردش مالی اثرگذاری مثبتی داشته و کشور را از کشورهای خارجی بی نیاز می‌کند.

این مسئول بیان کرد: سالانه به سه میلیون خودرو نیاز داریم که درحال حاضر یک و نیم میلیون ساخته می‌شود و باتوجه به تحریم خوب پیشرفته‌ایم.

ضرورت فروش خودرو در بورس

وی اظهار کرد: کشور می‌خواهد خوداتکا بوده و نیاز به اجنبی نداشته باشد؛ صنعت خودروسازی جزء اولین صنایع تحریم شده است و از این رو لازم شد صنعت خودرو نسبت به قبل بیشتر به وظایف خود عمل کند تا در حد امکان کشور را بی نیاز کند، درحال حاضر توان و قدرت تولید داریم و با مهندسی معکوس و نوسازی صنایع روز به روز بهتر شده است.

زارع‌نژاد ادامه داد: در دو سال و نیم گذشته صنعت خودروسازی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به خاطر قیمت دستوری متضرر شد؛ در مقابل یک و نیم برابر بیشتر از این میزان واسطه‌ها سود بردند و این عاقلانه نیست.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان قزوین ادامه داد: هدف دولت این است که خودرو با قیمت ارزان‌تر دست مصرف کننده برسد اما دست واسطه‌ها می‌افتد، باید قیمت‌گذاری لغو شود و خودرو در بورس به دست مصرف کنندگان واقعی برسد، وقتی کشور در جنگ اقتصادی است نمی‌توان با عوامل مختلف به تولید کننده داخلی فشار آورد، این روش ظلم و نوعی تحریم داخلی است و باید نمایندگان مجلس و دولت به این موضوع توجه داشته باشند.

قیمت‌گذاری باعث ضعیف شدن تولید می‌شود

وی درباره تاثیر بخش تولید و خدمات در ارزآوری و اشتغال آفرینی گفت: مقایسه بخش تولید با خدمات منصفانه نیست، زحماتی که در بخش تولید کشیده می‌شود برای ارزش آفرینی واقعی است، ۶۴ درصد مالیات برای تولید است و از این رو کشور را بی نیاز می‌کند.

این فعال اقتصادی استان ادامه داد: علوم، تکنولوژی، خودکفایی و قدرت واقعی کشور در حوزه تولید قابل مشاهده است که البته با دغدغه‌های بسیار زیادی مواجه است؛ بنابراین بخش تولید از نظر گردش مالی و فنی سرآمد بوده و باید سیاست‌ها به سمت تولید محوری باشد.

وی عنوان کرد: تجارت بعد از مرحله تولید قرار دارد و نمی‌توان تجاری بود اما تولید نداشت؛ زیرا در این صورت مانند کشورهایی می‌شویم که با یک تحریم کوچک نابود می‌شود؛ ایران رو به پیشرفت بوده، حرف برای گفتن دارد و حتی از نظر تیراژ در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارد، البته این صرف نظر از چند شرکت معروف جهانی است.

زارع‌نژاد یادآور شد: قیمت‌گذاری‌ها باعث ضعیف شدن تولید شده و تورم نابه‌هنگام هم در کنار این موضوع تاثیرگذار است.

حجم ویدیو: ۸۰.۲۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۲:۳۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز