خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن قطعه سازان استان:

12 درصد قطعات خودروی کشور در قزوین تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۰۶۴

رئیس انجمن قطعه سازان استان قزوین گفت: باتوجه به سرمایه گذاری مناسب در بخش قطعه سازی در حال حاضر 12 درصد قطعات خودروی کشور در استان قزوین تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن زارع نژاد در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر استان که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به وضعیت قطعه سازی خودرو گفت: انجمن صنفی قطعه سازی موظف به دفاع از حقوق این صنف شده است و در رابطه با مسایل پرسنلی و سرمایه‌گذاری در انجمن با همگن بودن خود را موظف می داند در کنار مدیریت سازمان صمت در راستای رسیدن به اهداف مطرح شده در سطح کشور حرکت کند.

رئیس انجمن قطعه سازان استان  قزوین ادامه داد: در حال حاضر حدود 180 قطعه ساز در سطح استان قزوین فعال هستند که 30 درصد آن‌ها مجموعه ساز هستند و هر یک از آن‌ها به اندازه توان خود 10 تا 15 قطعه ساز را در انوع درجه دو در اختیار دارند که هر یک به طور میانگین برای 400 نفر اشتغالزایی دارند و در مجموع اشتغال گسترده‌ای را ایجاد کرده‌اند.

وی درباره تسهیلات بانکی گفت: این موضوع مطرح شد که پول‌هایی که بانک‌ها به تولید اختصاص می‌دهند حالت منت دارد اما باید بگوییم بهره 30 درصد هیچ منتی ندارد و گرانترین و بالاترین بهره بانکی را در کشور ایران داریم که تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد و لازم است در مجلس بررسی شود.

این قطعه ساز خودرو اظهار کرد: از حدود 20 سال گذشته  شورای قیمت گذاری باعث شده خودرو در یک دوره با یک سوم قیمت و بعدا با دو سوم قیمت تولید و به بازار عرضه شود و در این عرضه حدود 100 هزار میلیارد تومان سود در طول دو سال و نیم گذشته نصیب تعدادی شده که اگر همین سود نصیب خوروسازان می‌شد امروزه رهبری از خودروسازی انتقاد نداشت؛ چون برگشت این میزان اعتبار به خط تولید می‌توانست به به روز رسانی دستگاه‌ها، استفاده از تکنولوزی روز و کاهش قیمت منجر شود.

وی ادامه داد: خودروسازی لوکوموتیو صنعتی کشور است و تمام صنایع بالادستی را در بردارد و پیشران است، نباید با صنعت پیشران چنین برخوردی داشت که غیرعاقلانه و غیرعادلانه است.

زارع نژاد عنوان کرد:  در صنعت خورد 155 هزار نفر مشغول هستند و در مجموع  منجر به اشتغال 600 هزار نفر شده چرا که بخش عظیم صنایع کشور برای خودروسازی کار می‌کنند و این برخوردها با صنعت خودرو مناسب نیست.

وی درباره حمایت‌های استانی گفت: در رابطه با حمایت‌های استانی گله‌مند هستیم در ستاد رفع موانع تولید بیشتر مواردی که در کارگروه‌ها مطرح می‌شود جزئی بوده و به جای پرداخت به اصل به فرع پرداخته می‌شود، ما انتظار داریم موضوعاتی مانند تامین اجتماعی و دارایی در این کارگروه‌ها مطرح شود چرا که این موانع باعث دلسری تولیدکننده می‌شود.

رئیس انجمن قطعه سازان استان قزوین ادامه داد: همچنین تمام مراجعین که پیگیر سرمایه گذاری در استان هستند مشکلاتی دارند و باید کاری کنیم در اسرع وقت نسبت به گرفتن مجوزها اقدام کنند و در این راستا لازم است اختیارات مرکز سرمایه‌گذاری استان افزایش پیدا کرده و این واحد عو کارگروه‌های زیربنایی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز