خبرگزاری کار ایران

رشد بیش از ۱۳ درصدی اهدای خون در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۹۷۱

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: میزان اهدای خون در استان طی ۷ ماهه سالجاری بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، مجتبی قهرمان رضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:  در سال جاری تعداد ۵۲ و ۳۸۹ نفر مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون استان ثبت شد که از این تعداد ۴۴هزار و ۶۴۹ واحد خون اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۱۳/۴درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۱/۵درصدی اهدای خون توسط بانوان گفت: باورهای سنتی کم خونی بانوان, در جامعه موجب شده تا استقبال بانوان  از اهدای خون چشمگیر نباشد.

قهرمان رضائیه با اشاره به کاهش آمار اهدای خون  و پلاکت در  چند روز گذشته در آذربایجان غربی ادامه داد: اهدای خون متداوم نیازمند یک کار فرهنگی است چرا که خون را به مدت ۳۵ روز می توان ذخیره سازی کرد اما آنچه مهم است ذخیره پلاکت خون است چرا که ماندگاری پلاکت تنها ۳روز است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی تصریح کرد:  در حال حاضر ذخیره  خون برای یک هفته نیاز استان کافی  است   ولی اگر اهدا خون  مستمر نباشد در تهیه پلاکت با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه،استان جز پیشگامان استفاده از کیسه های فیلتر دارد در اهدای خون به بیماران تالاسمی است گفت:بیماران تالاسمی ماهیانه سه نوبت نیاز به فرآورده های خونی دارند.

قهرمان رضاییه میانگین اهدای خون در استان را مابین ۲۵ تا ۳۵ سال عنوان کرد و گفت: افراد بالای  ۱۸ و کمتر از ۶۰ سال می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی خاطر نشان کرد:با توجه به وجود ۲ هزار نفر بیمار دیالیزی در استان این بیماران  سه ماه یکبار به اهدای خون نیاز دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز