خبرگزاری کار ایران

اهدای روزانه روزانه ۱۲۰ واحد خون در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۶۲۶

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در حال حاضر روزانه ۱۵۰ نفر به مراکز این سازمان در استان مراجعه می کنند که ۱۲۰ نفر موفق به اهدا خون می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم مدرسی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه در  شرایط بحرانی کرونا و فصل سرد سال قرار داریم و مراکز درمانی نیز به صورت مستمر و روزانه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند و  شهروندان درخواست می‌ کنیم  برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه هر کیسه واحد خون جان سه نفر را نجات می دهد، اظهار داشت : باتوجه به این‌که خون مایه حیات جامعه بشریت است و جایگزینی ندارد ما همواره نیازمند همت مردم هستیم.

مدرسی تاکید کرد: خوشبختانه قزوین جزو استان های پیشرو در اهدا خون است و در  نیمه  اول امسال شاهد رشد ۱۷ و نیم درصد اهدا خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم .

این مسئول تصریح کرد: اولویت ما تامین خون مورد نیاز بیماران استان است و مابقی برای نجات جان بیماران سایر استان‌ها صادر می شود و در این زمینه هیچ گونه کمبودی نداریم .

وی با بیان اینکه سه نوع اهداکننده در استان وجود دارد، افزود: افرادی که یکبار بار اهدای خون انجام ‌می‌دهند، افرادی که حداقل در سال یکبار خون اهدا می‌کنند و افراد با سابقه مستمر که در طول سال بیش از یک‌بار اهدای خون انجام می‌دهند.

مدرسی با بیان اینکه مردم در رابطه با انتقال خون نگرانی نداشته باشند چرا که همه مراحل کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: محل اهدای خون و تمامی وسایل مورد استفاده استریل و یکبار مصرف هستند، وهیچ‌ خطر آلودگی فرد را تهدید نخواهد کرد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین افزود: امید است که اهداکنندگان خون مانند همیشه یاری گر سازمان انتقال خون و نجات دهنده بیماران نیازمند به خون باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز