خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت پایانی

راه نجات کشور در اصلاح دیدها است/ نقش بانک‌ها در کشور اشتباه است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۵۳۴

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان قزوین گفت: باید به تولیدکنندگان بها داده و مانع برداری کنیم، برخی دیدها اشتباه است و باید اصلاح شود و روزی به این نتیجه برسیم که تغییر نگاه راه نجات کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن زارع‌نژاد با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم با اشاره به اینکه قطعه‌سازان از توانایی صادرات برخوردار هستند، گفت: دو ماه پیش در نمایشگاه اتومبیل روسیه شرکت کردیم و در نتیجه آن سازندگان خودروی روس و تامین کننده قطعات درخواست ساخت قطعات داشتند که تامین این خواسته به سرمایه‌گذاری جدید و حمایت سازمان صمت نیاز دارد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان قزوین ادامه داد: در روسیه نیازمند قطعات ما هستند و باوجود اینکه درحال حاضر چین و ترکیه جلوتر از ما قرار دارند؛ قطعه‌سازان کشور به درجه‌ای از علم، طراحی و سرمایه رسیده‌اند که امکان ساخت وجود دارد و از عهده کار بر می‌آییم.

وی درباره راهکارهایی که به صنعت قطعه‌سازی کمک می‌کند، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که استکبار جهانی با تولیدکننده جنگ اقتصادی دارد و هدفش زمینگیر کردن تولید است، پیشنهاد من این است که در حوزه تامین اجتماعی و  مالیات همکاری شده و پنج سال معافیت در نظر گرفته شود و شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که در نهایت به ثبات اقتصادی و شکوفایی منجر شود.

دست تولید کننده نباید با قیمت دستوری بسته شود

این فعال اقتصادی استان قزوین با تاکید بر این نکته که در علم اقتصاد پنج سال برای بازگشت سرمایه و مستهلک شدن ماشین آلات در نظر گرفته شده، گفت: بروز رسانی ماشین آلات و خطوط جدید به کاهش قیمت، افزایش تولید و ایمنی منجر می‌شود و باید شرایط و نرخ ارز برای واردکردن خطوط به شکلی باشد که در تولیدکننده اشیاق ایجاد شود.

زارع‌نژاد ادامه داد: نباید دست تولیدکننده را با قیمت دستوری بست؛ زیرا با این شرایط اقتصاد نمی‌چرخد؛ باید برخورد منطقی داشته و برای توسعه کشور تصمیم عاقلانه بگیریم، باید ببینیم چه علتی دارد که اندیشمندان و سرمایه‌ها می‌روند و در نتیجه برعکس آن علت عمل کنیم؛ درواقع ما باید توان و قدرت داشته باشیم و بستر را برای خودی‌ها فراهم کنیم تا به توسعه برسیم.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان قزوین درباره تاثیر همراهی بانک‌ها در پیشبرد اهداف اقتصادی گفت: اگر بخواهیم موفق باشیم باید شرایطی فراهم شود تا بانکداران بین المللی اینجا بانکداری کنند؛ اما صنعت بانکداری ما برعکس است.

وی ادامه داد: بانکداری ما نوعی سرمایه‌داری غیرمولد است و نقش بانک‌ها هم اشتباه است، بانک‌ها باید 3 تا 4 درصد سود داشته باشندو  سود و 24 منطقی نیست، با کاهش سودهای بانکی سرمایه‌ها به تولید برمی‌گردد و بستر برای پیشرفت فراهم می‌شود.

زارع‌نژاد تاکید کرد: برخی اشتباهات جبران ناپذیر است و امکان ایجاد دوباره ندارد، جوانان و سرمایه‌های موجود نباید حیف شوند، باید کار را تکمیل و درست انجام دهیم و راه درست رفع موانع تولید است.

حجم ویدیو: ۶۷.۳۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۰:۳۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز