خبرگزاری کار ایران

12 پژوهشگر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین جزء برترین‌های جهان شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۹۳۲

۱۲ پژوهشگر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در فهرست دو درصد برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مجموعه انتشارات «الزویر» به همراه محققینی از دانشگاه استنفورد،  فهرستی از پژوهشگران پراستناد جهان بر­اساس داده­‌های پایگاه استنادی «اسکوپوس» ارائه کرده است که  براساس داده‌های این پایگاه، پژوهشگران دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در دو بخش موضوعی و تمام رشته‌ها در این فهرست قرار دارند.

چهار نفر از پژوهشگران دانشگاه در فهرست پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان هستند.

در فهرست منتشر شده دو فهرست از پژوهشگران پراستناد ارائه شده، که فهرست اول شامل پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر در تمامی رشته‌­ها براساس تعداد استنادات تا پایان سال ۲۰۲۱ است که در این لیست نام چهار نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، شامل سعید عباس بندی، فرزاد ابراهیمی، الیاس شیوانیان و نوشین بیگدلی مشاهده می‌شود.

فهرست دوم شامل پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر براساس تعداد استنادات دریافتی در حوزه‌های موضوعی مربوط  است که در این لیست نیز نام ۱۲ نفر از پژوهشگران دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) دیده می‌شود که شامل سعید عباس بندی، فرزاد ابراهیمی، مرتضی سلیمانی اقدم، مجید قدیری، حامد صفرپور، الیاس شیوانیان، پرویز اسدی، علی رجب پور، علیرضا عبدالهی، محمد خیشه، عبدالرحمن رازانی و امیرحسین مغنیان است.

شرط ورود پژوهشگران به فرآیند ارزیابی، انتشار حداقل پنج مقاله در پایگاه استنادی اسکوپوس بوده و محققین و پژوهشگران در ۲۲ حوزه موضوعی و ۱۷۶ رشته طبقه­‌بندی شده‌­اند.

مبنای اصلی این ارزیابی، شاخص استناد بوده و تعداد استنادات به تولیدات علمی محققان، تعداد استنادات بدون خود استنادی، شاخص اچ پژوهشگران و استفاده از یک شاخص استنادی ترکیبی از ملاک­‌های ارزیابی این مؤسسه جهت استخراج پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز