خبرگزاری کار ایران

در آخرین نظام رتبه بندی شانگهای؛

مهندسی مکانیک دانشگاه امام خمینی قزوین جزء برترین‌های جهان قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۳۴۲

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: در نظام رتبه بندی موضوعی شانگهای در حوزه دانشگاه‌ها، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین به عوان یکی از دانشگاه‌های برتر جهان در رشته‌های مهندسی شناخته شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) سید علی قاسم زاده با اشاره به نظام رتبه بندی شانگهای گفت: نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگهای سال ۲۰۲۲ میلادی برای ششمین سال رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد که بر اساس آن در ۲۲ رشته حوزه مهندسی رتبه‌بندی صورت پذیرفته است و در رشته مهندسی مکانیک نام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: نظام رتبه‌بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد.

این مسئول اظهار کرد: این رتبه بندی در قالب پنج حوزه کلی شامل مهندسی، علوم پایه، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی صورت گرفته است و 16 دانشگاه از ایران در این نظام رتبه‌بندی شرکت کردند و در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در رشته مهندسی مکانیک در رتبه ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز