خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

36 درصد نمونه‌های آزمایش شده مواد غذایی در قزوین آلودگی میکروبی داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۴۳۱

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال به منظور نظارت بر عرضه مواد غذایی، ۸۶۵ نمونه از مواد غذایی برای انجام آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی توسط کارشناسان این مرکز برداشت شد که حدود ۳۶.۶ درصد آن‌ها انواع آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی را به همراه داشتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علومی پزشکی قزوین، هاشم یوسفی با بیان این خبر، افزود: ۱۷۱ فقره پرونده برای متصدیانی که مواد غذایی آلوده تهیه و توزیع می‌کردند، تنظیم و به دادسرای عمومی و انقلاب قزوین ارسال شده است.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین ادامه داد: در نیمه نخست امسال 3 هزار و ۲۰۸ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته یا فاسد توسط کارشناسان این مرکز توقیف و معدوم شد.

وی با اذعان به اینکه بازرسان بهداشتی، حتی در ساعات غیراداری از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت بهداشتی دارند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای مشارکت در بازرسی‌ها، در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را به شماره ۱۹۰ گزارش کنند تا با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

این مسئول یادآور شد: ۵۵۳ نمونه برداری مواد غذایی نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی سطح قزوین به لحاظ شیمیایی، شامل آزمایش مقدار نمک مصرفی در نان، انواع رنگ‌های شیمیایی مصرفی در غذا و آب میوه و روغن سرخ کردنی در فست فودها مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد، ۲۷.۶ درصد نتایج آزمایش‌ها مثبت و ۷۳.۴ درصد سالم گزارش شد.

وی اظهار کرد: ۳۱۲ نمونه مواد غذایی از لحاظ میکروبی مورد بررسی قرار گرفتند که ۵۲ درصد آن‌ها دارای آلودگی‌های میکروبی و ۴۸ درصد نیز سالم بود.

 مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین یادآور شد: در بازرسی از مراکز و اماکن عرضه مواد غذایی مشکوک به فاسد یا نگهداری نکردن مناسب مواد غذایی آماده مصرف و همچنین مواد غذایی که احتمال استفاده از رنگ شیمیایی دارند، توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز نمونه برداری می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز