خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد؛

کاهش ۳۶ درصدی پرونده‌های کودک آزاری در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۲۹۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرونده‌های مربوط به کودک آزاری ۳۶ درصد کاهش یافته است، همچنین یکی از همکاران قضایی برای ارتباط مستمر با مددکاران اجتماعی معرفی خواهد شد تا در شرایط ضروری دستورات قضایی صادر شود.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در کارگاه بررسی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که با حضور مددکاران اجتماعی در سالن جلسات باغستان برگزار شد، گفت: در بحث حقوق اطفال و نوجوانان و‌ مداخلات این حوزه نظرات و دیدگاه‌های مختلفی بیان شده است، اما آنچه در عمل باید واقع شود، مشاهده نمی‌شود و عدم اقدامات اجرایی اثرگذار یکی از ایرادات حوزه‌های مختلف است و قانون هم نیاز به برخی اصلاحات دارد تا متناسب با جامعه امروز کاردکردهای لازم را داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: نیاز داریم مراکز مداخله سازمان بهزیستی نسبت به اثرات منفی فضای مجازی برای کودکان نیز ورود کنند.

وی با بیان اینکه ۳ شعبه ویژه در دادسرای قزوین برای رسیدگی به جرائم این حوزه و پرونده‌های سازمان بهزیستی تعیین شده است، اعلام کرد: البته در حوزه آسیب‌های کودکان و اطفال لازم است در ابتدا دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها برنامه ریزی و در نظر گرفته شود.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: بسیاری از جرائم و آسیب ها ناشی از اعتیاد بوده و به همین خاطر دستگاه قضایی اصرار دارد است در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد کارگاه‌های اشتغالزایی راه اندازی شود و بدون شک با همه عدم همکاری و بهانه تراشی از سوی برخی دستگاه‌های متولی، این موضوع در استان اجرایی خواهد شد تا زمینه بازگشت به اعتیاد این افراد فراهم نشود.

رجبی خاطرنشان کرد: ارتباط دستگاه قضایی با مددکاران اجتماعی باید نزدیک‌تر شود و یقیناً دستگاه قضایی تمام قد از اقدامات قانونمند مددکاران حمایت خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد در معرض برخی مخاطرات شغلی قرار گیرند و قطعاً با متعرضین برخورد جدی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز