خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر:

اعتیاد زنان به مواد مخدر صنعتی نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۰۳

با کاهش سن اعتیاد و افزایش مصرف کنندگان، ناامنی اجتماعی و اخلاقی در جامعه روز به روز بیشتر می شود که مسوولان همه نهادها باید امکانات مادی و معنوی را پای کار بیاورند تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: شیوع اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در میان زنان تاسف بار و نگران کننده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمدعلی نصرتی در همایش استانی پیشگیری از اعتیاد از نهادهای فرهنگی، اجتماعی و انتظامی خواست در زمینه اعتیاد زنان به مخدرهای صنعتی وارد عمل شوند و اقدامات عاجل انجام دهند.

وی هشدار داد: مواد مخدر صنعتی امروز جای مواد مخدر سنتی را در بین معتادان گرفته و اثرات آن بسیار خطرناک تر از مواد سنتی است.

نصرتی افزود: با کاهش سن اعتیاد و افزایش مصرف کنندگان، ناامنی اجتماعی و اخلاقی در جامعه روز به روز بیشتر می شود که مسوولان همه نهادها باید امکانات مادی و معنوی را پای کار بیاورند تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اضافه کرد: دشمن با ناکامی در دفاع مقدس و انواع توطئه ها در ۳۵ سال گذشته، اکنون رو به تضعیف ایمان و ارزش های جامعه اسلامی آورده تا با هجمه های مختلف فرهنگی ما را خلع سلاح کنند.

وی ترویج مواد مخدر در بین مردم ایران به خصوص جوانان را از شگردهای دشمن برای دست یافتن به اهداف خود عنوان کرد و افزود: برای تضعیف ایمان و اراده ملت ما مواد مخدر راهی است که دشمنان با آلوده کردن جوانان می توانند در اثر آن اعتقاد و باورهای مردم را از بین ببرند.

نصرتی، با بیان این که درمان و پیشگیری برای کاهش آسیب در کنار درمان معتادان مهم است، نظارت اجتماعی، آگاه سازی، ارتقای مهارت برخورد با معتادان و همچنین تقویت بنیه اعتقادی خانواده ها را از نکات قابل توجه در پیشگیری از اعتیاد دانست.

وی با تاکید بر این که ملت ایران با عبور از گردنه های حساس تاریخ ماندگاری از خود به یادگار گذاشته است، گفت: دولت و ملت باید دست به دست هم دهند و در این برهه حساس با نجات جوانان از گرداب اعتیاد، دشمن را ناکام بگذارند.

توکل فرهادی مسوول معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه عاشورا نیز در این همایش گفت: دشمن با شکست در جنگ نظامی و نبرد سخت، عرصه جنگ نرم را برای رویارویی با انقلاب در پیش گرفته است.

وی افزود: علاوه بر فضای مجازی و اینترنت، بیشترین حوزه ای که از جامعه تلفات می گیرد و آن را درگیر می کند، اعتیاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز