خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

کاهش سن اعتیاد در بین زنان خطر بزرگی برای جامعه است

کد خبر : ۱۷۹۴۶۷

هر فرد معتاد ۹ نفر دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. / بزرگترین گروه در معرض خطر اعتیاد را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می دهند. / مادران معتاد فرزند معتاد نیز دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه بر اساس آمار سن اعتیاد در بین زنان و دختران بسیار کاهش یافته که این خطر بزرگی برای جامعه است و برای مقابله با آن سریعا باید وارد عمل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سعید شبستری خیابانی در جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان، افزود: اعتیاد یکی از معضلات و آسیب‌های بزرگ اجتماعی است که دشمنان نظام و انقلاب برای تزلزل در بنیان خانواده‌ها و باورهای جوانان، با روش‌های مختلف آن را در جامعه گسترش داده‌اند.

وی با اشاره به این که اعتیاد به مواد مخدر صنعتی افزایش یافته، افزود: مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار اعتیاد آور است، به طوری که امکان ترک و برگشت‌پذیری از این مواد فوق‌العاده اندک است.

شبستری با بیان این که هر فرد معتاد ۹ نفر دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: اعتیاد حد و مرزی ندارد و برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی که اعتیاد به همراه دارد، باید این موضوع در جامعه حساس سازی شود.

وی با بیان این که سیگار دروازه ورود به اعتیاد است، گفت: برای مقابله با این معضل اجتماعی ضروری است با آموزش مهارت های زندگی به افراد سعی کنیم تقاضا برای خرید و مصرف این مواد در جامعه را کاهش دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین گروه در معرض خطر اعتیاد را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می دهند که ضروری است در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد و دانشگاه و آموزش و پرورش تنها محل علم آموزی نباشد، بلکه باید مهارت های زندگی نیز در آن ها آموزش داده شود.

مادران معتاد فرزند معتاد نیز دارند

سرپرست امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اعتیاد زنان مساله مهمی است که بنیان خانواده را بر هم می زند و در ۸۰ درصد خانواده هایی که مادر اعتیاد دارد، فرزندان نیز معتاد می شوند.

سهیلا امیری افزود: آسیب های اجتماعی که با گرفتاری زنان در بند اعتیاد در جامعه رخ می دهد، به مراتب بیشتر و سخت تر از اعتیاد مردان است.

وی تاکید کرد: ضروری است غیرت اجتماعی در این زمینه افزایش و مسوولان با احساس مسوولیت بیشتری در خصوص اعتیاد اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز