خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

وجود ۹ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی/ همه معتادان تا پایان سال جمع می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۷۶۵

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس برآورد‌ها استان حدود ۹ هزار معتاد متجاهر دارد، افزود: از این تعداد حدود هشت تا ۹ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند و حدود هفت هزار نفر از این معتادان در مشهد سکونت دارند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین صالحی در این خصوص افزود: تا ابتدای سال گذشته ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر استان هزار و ۸۰۰ نفر بود که در یک سال اخیر این ظرفیت به پنج هزار نفر افزایش یافته است. همچنین تا قبل از سال ۹۹ فقط در مشهد امکان نگهداری معتادان متجاهر وجود داشت، اما هم اینک ۶ مرکز منطقه‌ای نیز در نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و گلبهار ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بنا به تصمیم مسوولان خراسان رضوی و طی هماهنگی‌های انجام شده، قرار بر این است که تا پایان امسال تمام معتادان متجاهر از سطح استان جمع‌آوری شوند و این کار از بهمن ماه گذشته آغاز شده است و تاکنون حدود نیمی از این افراد جمع آوری شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، سه هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد توسط بهزیستی، سه هزار نفر توسط شهرداری و ۴۰۰ نفر توسط سازمان زندان‌ها مدیریت، درمان و نگهداری خواهند شد و این افراد به وسیله نیروی انتظامی و با دستور مقام قضایی جمع آوری می‌شوند که ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز تجهیزات، مکان نگهداری و منابع مالی این طرح را تامین می‌کند.

صالحی افزود: توسعه مراکز نگهداری معتادان متجاهر در دستور کار است و هم اینک اردوگاه "برزش آباد" با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با ظرفیت نگهداری هزار و ۲۰۰ نفر در حال اجرا است. همچنین اردوگاه "حسن آباد" در حال توسعه محل اقامت و کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی است. اردوگاه خُلق آباد هم با ظرفیت ۳۰۰ نفر در دست توسعه است.

وی با بیان اینکه بطور میانگین در هفته یک یا ۲ طرح جمع آوری معتادان متجاهر اجرا می‌شود، افزود: امیدواریم همه معتادان متجاهر از سطح استان جمع آوری و ساماندهی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز