خبرگزاری کار ایران

بیش از هزار شغل برای معتادان متجاهر در مشهد ایجاد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۰۸۴

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی از ایجاد بیش از هزار شغل برای معتادان متجاهر در مشهد طی سال گذشته، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمد حسین صالحی گفت: تعدادی از این شغل‌ها را شهرداری مشهد در قالب طرح‌های عمرانی و پروژه‌های فضای سبز شهری ایجاد کرد که معمولا به صورت فصلی و موقت بوده است.

براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، پارسال از مجموع ۹ هزار معتاد متجاهر در کل استان بیش از ۵۰ درصد جمع آوری شده اند که حدود چهار هزار نفر از این معتادان متجاهر مربوط به مشهد بوده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: البته با کمک خیرین و کارآفرینان فرصت‌های شغلی دائمی نیز ایجاد شده است که شاغلان آن بیمه شده و در فهرست مشمولان تامین اجتماعی قرار گرفته اند و از مجموع هزار شغل یادشده حدود ۲۵۰ فرصت شغلی مربوط به این شغل‌های پایدار است.

او گفت: در حال حاضر این ظرفیت سازی تا پنج هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته که البته با توجه به ترخیص برخی معتادان می‌توان گفت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر تاکنون در استان جمع آوری شده اند.

صالحی گفت: جمع آوری معتادان متجاهر را گام ابتدایی در روند زدودن این آسیب اجتماعی از شهر‌ها است و گام اصلی و مهم برای شکستن چرخه بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه، غربالگری، اشتغال و توانمندسازی همه جانبه آنان است که تشکیل قرارگاه توانمندسازی معتادان متجاهر در شهرستان مشهد اقدامی بزرگ و شایسته در این راستا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: هم اکنون روند جمع آوری و افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر تاثیرات خوبی داشته است به نحوی که دیگر خبری از تجمعات پر شمار معتادان متجاهر در مناظق پرآسیب شهر نیست.

او گفت: آنچه در ادامه این روند با اهمیت است توانمند سازی همه جانبه و پای کار آمدن خیرین و تشکل‌های مردم نهاد برای ایجاد اشتغال و حمایت از معتادان درمان شده برای بازگشت به چرخه طبیعی زندگی است و در این راستا لازم است رسانه‌ها برای آگاه سازی جامعه و کارآفرینان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز