خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

آموزش و ارتقای دانش حقوقی مشاورین خودرو ضروت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۰۵

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: آموزش برای فعالین در حوزه فروشندگان و مشاورین خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز داریم دانش حقوقی مشاورین خودرو افزایش پیدا کند و در همین راستا برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهی نامه برای شرکت کنندگان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در بازدید از اتحادیه فروشندگان خودروی استان قزوین گفت: در صنف فروشندگان خودرو نظارت صحیح و برخورد قاطع دیده نمی‌شود، همچنین متصدیان هم آموزش لازم ندارند، به خاطر همین موضوع شاهد تخلفات و جرایم مختلف در این حوزه هستیم که فروش مال غیر، کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت و استفاده از دلالان و واسطه‌گران ازجمله آن‌ها است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: برای پیشگیری از جرایمی مانند فرارمالیاتی و کلاهبرداری باید تمام قراردادها در سیستم ثبت شده و کد رهگیری دریافت شود.

این مقام قضایی استان ادامه داد: آگاهی‌های عمومی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم از نقش قابل توجهی برخوردار است و در این راستا می‌توان از تبلیغات عمومی استفاده کرد؛ همچنین می‌توان ظرفیت فضای مجازی را برای تبلیغ و ارتقای آگاهی در حوزه بنگاهداری خودرو به کار گرفت.

وی اظهار کرد: با استفاده از نهاد داوری می‌توان حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری و مراجع قضایی را کاهش داد و اتحادیه‌ها می‌توانند با استفاده از این ظرفیت قانونی در قراردادها استفاده کرد.

فولیان ادامه داد: همچنین نیاز داریم تمام قراردادهای در یک چاپخانه معتبر چاپ شود و سایر چاپخانه‌ها کار چاپ قرارداد را انجام ندهند.

وی بیان کرد: نیاز داریم از فعالیت غیرمجاز مشاوران و دلالان خودرو جلوگیری شده و واحدهای صنفی فاقد پروانه پلمب شوند و در این راستا شکل گیری کمیته بازرسی ویژه ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز