خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان قزوین:

خودوری عوامل تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی توقیف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۲۵۶

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: تخلیه کنندگان نخاله‌های ساختمانی در اماکن غیرمجاز علاوه بر اینکه محکوم به پرداخت جریمه می‌شوند و باید محل آلودگی را پاکسازی کنند، خودروی آن‌ها نیز بعنوان یک عامل بازدارنده به مدت یک تا ۱۰ هفته توقیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان درباره رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در طبیعت گفت: طبق ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند، رهاسازی غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی جرم بوده و قانونگذار برای آن جریمه و محکومیت تعیین کرده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: طبق این ماده، تخلیه کنندگان پسماند در اماکن غیرمجاز علاوه بر اینکه محکوم به پرداخت جریمه می‌شوند و باید محل آلودگی را پاکسازی کنند، بعنوان یک عامل بازدارنده خودروی آن‌ها نیز به مدت یک تا ۱۰ هفته توقیف می‌شود.

وی ابراز کرد: از سازمان مدیریت پسماند، شهرداری، محیط زیست و سمن‌های فعال در این حوزه درخواست می‌کنیم با مشاهده چنین خودروهایی به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا بعنوان جرم مشهود برای بازداشت راننده و توقیف خودرو اقدام شود.

این مسئول افزود: این چالش از معضلات زیست محیطی استان است و سیما و منظر شهری را بهم می‌زند و باید برای کنترل و مدیریت آن برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

فولیان گفت: در حال حاضر در روستای رزجرد از توابع شهرستان قزوین گزارش شده که نخاله‌های ساختمانی در طبیعت رهاسازی شده است و باید سازمان پسماند برای مدیریت این موضوع با توجه به مقرره قانونی محکم موجود برنامه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز