خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد هشدار داد ؛

احتمال وقوع سیل در یزد/ یزدی ها مراقب باشند/ رگبار باران در راه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۲۰۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد و اداره کل هواشناسی استان نسبت به بارش باران و وقوع سیل در سطح این استان در اواخر هفته جاری هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی ملک زاده با تایید صدور اطلاعیه هواشناسی و هشدار این نهاد اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی مانسون و احتمال وضعیت سیلابی در سطح کشور و استان، تدابیر لازم جهت مدیریت شرایط اضطراری اتخاذ شده و از پنجشنبه هفته گذشته برای تقویت سیل بند‌ها و پیشگیری از آسیب‌های سیل احتمالی در یزد اقدام شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرداری و مدیریت بحران استان یزد تلاش می‌کنند تا با تقویت سیل بند‌ها آماده رویارویی با خطرات ناشی از سیل احتمالی باشند افزود: با توجه به سیلی که اردیبهشت ماه در یزد رخ داد حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع وجود دارد و با رویکرد پیشگیرانه در حال برنامه ریزی هستیم.

ملک زاده با بیان اینکه در استان یزد حدود دو هزار و دویست سازه آبی و خاکی داریم که تعدادی از آن‌ها نیاز به ترمیم و بهسازی دارد ادامه داد: اقدامات لازم برای تقویت سیل بند‌های یزد و ترمیم نقاط حادثه دیده قبلی در حال انجام است و احیا مجدد رودخانه شهر یزد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دیواره چینی، لای روبی بستر و کف و احداث سرریز سیل بند‌ها از اقداماتی است که هم اکنون در حال انجام است تا سیل بند‌ها یزد را بهسازی و تقویت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تصریح کرد: مردم از حضور در تفرجگاه ها و مناطق ییلاقی استان در روزهای پایانی هفته خودداری کنند تا از بروز خطرات و حوادث احتمالی نیز پیشگیری شود.

طبق پیش بینی هواشناسی روز‌های پایانی این هفته با بارش‌های رگباری و لحظه‌ای مواجه هستیم که خطر وقوع سیل را به دنبال دارد.

سیدعباس میرحسینی، کارشناس پیش بینی هواشناسی یزد نیز با بیان اینکه سامانه بارشی همراه با رگبار و رعد برق در روز‌های آخر هفته در استان فعال است گفت: فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار و رعد و برق از صبح چهارشنبه در استان فعال شده و تا صبح جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و خطر برخورد صاعقه از پیامد‌های این سامانه است افزود: بازدید از سیلیندها، بندهای خاکی و قنوات، پاکسازی و اصلاح مسیل ها، کانالها و پل ها، بازدید و آماده به کار بودن تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی و تشکیل تیم های واکنش سریع، تدابیر لازم برای آمادگی مردم و ذینفعان و رعایت و اجرای سایر موارد احتیاطی باید مورد توجه مسئولان استان باشد.

میرحسینی ادامه داد: شهرهای یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مروست، مهریز، میبد و هرات تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد و مخاطرات آن جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر خواهد بود و احتمال برخورد صاعقه نیز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی یزد افزود: با توجه به آن که بارش‌ها در استان‌های فارس و کرمان از شدت بیشتری برخوردار است احتمال انتقال روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و بروز خسارت در شهرستان‌های هم مرز با این استان‌ها (ابرکوه ، خاتم و مروست) وجود دارد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز