خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در یزد:

شهرداری‌ها برای مدیریت و ساماندهی سیل بندها مسئولند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۵۳۹

وزیر کشور رعایت حریم مسیل ها را از جمله راهکارهای ضروری برای مدیریت سیلاب ها دانست و گفت:‌ شهرداری‌ها برای مدیریت و ساماندهی سیل بندها مسئولند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد،‌ احمد وحیدی در جریان سفر چند ساعته خود به استان یزد شنبه شب با حضور در ستاد مدیریت بحران استان یزد که با حضور مدیران کل عضو برگزار شد، اظهار داشت:‌ ما نباید به مسیل‌های کشور که قرار است یک موقع در آن سیل جاری شود بی‌توجهی کنیم.

وی رعایت حریم مسیل‌ها در شهرهای مختلف کشور را ضروری دانست و افزود:‌ مسیر تمام مسیل‌ها و قنوات در استان یزد باید باز شود و خسارت وارد شده به مردم استان یزد ناشی از سیلاب اخیر هم باید در کوتاه ترین زمان ممکن جبران شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امسال بخشی از مباحث مربوط به رودخانه ها در داخل شهرها به شهرداری ها واگذار شده گفت: در هر صورت چه وزارت نیرو و چه شهرداری ها باید اقدامات لازم برای رفع مسدودی های مسیل یزد را انجام دهند.

وحیدی با بیان اینکه قنوات از دیرباز نشان دهنده فناوری برتر برای بهره‌برداری آب بوده گفت: اینکه امروز قنوات خشک شده و جلوی آن بسته شده اصلا خوب نیست و  در شرایطی الان آبرسانی زیرسطحی در جهان به عنوان بهترین راه انتقال آب مطرح است که ما از هزاران سال قبل این تکنولوژی را در کشور داشتیم و باید برای احیای آن تلاش شود.

وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس قانون جدید شهرداری‌ها هم برای مدیریت و ساماندهی سیل بندها مسئولند، گفت:‌ یک تیم ارزیابی برای تعیین میزان خسارت سیلاب یزد تشکیل شده و سعی می‌کنیم در کوتاه ترین مدت خسارات وارده شده را جبران کنیم.

وحیدی اجرا و اتمام سریع طرح فاضلاب شهری را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در حوزه مدیریت شهری این شهر میراث جهانی دانست و بیان کرد:‌ استان یزد را برای تقویت تجهیزات فنی حمایت می‌کنیم.

استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه سیل هفته گذشته بالغ بر هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف از جمله منازل مردم در شهر یزد و روستاهای اطراف خسارت وارد کرد. اظهار داشت: در سال گذشه خسارت خشکسالی ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان، خسارت طوفان ۷۳۸ میلیارد تومان، خسارت ریزگردها ۵۲۵ میلیارد تومان و خسارت سیل اخیر نیز بیش از هزارو ۲۶۴ میلیارد تومان بوده است.

فاطمی یادآور شد: بندها و سیل بندهای اطراف شهر که در طول سنوات گذشته به آن رسیدگی نشده و با دوره بازگشت ۲۵ ساله طراحی شده و تصرف هایی نیز در آن انجام شده، شکسته شد و آب باران انباشته در آن به باران شهر پیوست.

استاندار یزد با بیان اینکه میبد و اردکان نیز درگیر این سیل شدند، افزود: در شهر یزد و مجموع این دو شهرستان، حدود ۶۲۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دام، ۳۱۳ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی آسیب وارد شد.

فاطمی با بیان اینکه در این حادثه، ۵۴۱ مسکن شهری آسیب دید که از این تعداد ۲۹ مورد به تخریب و بازسازی و ۵۱۲ مورد به تعمیر نیاز دارد اضافه کرد: همچنین راه ها، ساختمان های دولتی و بسیاری از زیرساختهای کشاورزی در استان یزد آسیب دید.

استاندار یزد با بیان اینکه نگرانی اصلی مردم، نحوه تامین خسارت آنهاست، گفت: در حال حاضر باید ۵ میلیارد تومان برای رهن منازل مسکونی ۵۰ خانوار اجاره نشین سیل زده، تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز