خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد عنوان کرد؛

تغییر در ساختار اداری استانداری با محوریت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۳۶۲

استاندار یزد با بیان اینکه مسئله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کنار هم برای استان حائز اهمیت است، گفت:‌ تغییر در ساختار اداری استانداری با محوریت گردشگری آغاز شده و یزد تنها استانی است که معاونت گردشگری دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد خدمات سفر استان یزد با بیان اینکه هفته کارگر را پشت سر گذاشته و زحمات آن ها که در تولید و سازندگی ارج می نهند را می بوسیم اظهار داشت: هفته سلامت را در پیش داریم و نوروز پر رونقی را پشت سر گذاشتیم که مرهون تلاش کادر سلامت در استان است.

وی با بیان اینکه باید به احترام کادر سلامت ایستاد و از زحماتشان تقدیر کرد افزود: در ستاد خدمات سفر در ایام نوروز همه اعضا تلاش شبانه روزی داشتند که بهترین وضعیت را داشته باشیم و خللی در ارائه خدمات پیش نیاید.

فاطمی با اشاره به ارزیابی کمیته بازرسی با کار کارشناسی انجام شده در این کمیته ادامه داد: آموزش و پرورش در اسکان نوروزی همراهی و همکاری خوبی داشت و حجم زیادی از مسافران را پذیرا شد و در عرصه اطلاع رسانی نیز خبرنگاران استان خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی را باید صیانت و حفاظت کنیم تا گردشگری هم معنا پیدا کند افزود: اگر صنایع دستی و جامعه فعال در این حوزه را نبینیم درکی از گردشگری و میراث فرهنگی نداریم چراکه همه این ها در ارتباط با هم هستند و باید به صورت مجموعه ای به آن توجه داشت.

فاطمی در خصوص حمایت از این حوزه به تغییرات چارت سازمانی اشاره و عنوان کرد: حوزه گردشگری به معاون اقتصادی استانداری سپرده شد و ابلاغیه آن نیز آمده و به زودی تحقق خواهد یافت تا مسئله میراث را جدی تر دنبال کنیم.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت به جای مانده از گذشتگان در راستای ترویج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی استفاده کنیم تصریح کرد: مباحث اقتصادی و سرمایه گذاری را نیز باید در این حوزه مورد توجه جدی قرار دهیم و به نفع استان و رونق این صنعت بهره ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست گفت: در تعطیلات نوروزی امسال استان یزد با استقبال هموطنان از مناطق مختلف برای سفر مواجه بود و ۹۱۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان در این دوره زمانی، اسکان داده شدند که در مقایسه با سال قبل رشدی ۳۳ برابری داشته است.

احمد آخوندی، میزان بازدید از اماکن تاریخی استان که از طریق بلیت فروشی اطلاعات آن ثبت شده را ۳۶۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری استان برای ارائه خدمات مطلوب به مهمانان و مسافران رشد زیرساخت ها با یک جهش ۵۲ برابری همراه بوده است.

وی برپایی ۴۵ نوروزگاه در استان ، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در بافت تاریخی، پاسخگویی ۲۴ ساعته به مهمانان نوروزی از طریق یک خط تلفن و برپایی ۵۵ نمایشگاه عرضه سوغات و صنایع دستی را از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان در تعطیلات نوروزی عنوان کرد و گفت: رویکرد اصلی تمامی برنامه های استان حول محور شعار "یزد، شهر گردشگری خانواده" متمرکز بوده است.

به گزارش ایلنا، در پایان این نشست از فعالان حوزه گردشگری و عوامل ستاد خدمات سفر در ایام نوروز تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز