خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد یزد:

۱۵۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در یزد صادر و تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۲۲۵

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۵۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر و تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا زارع بنادکوکی در نشست بررسی عملکرد حوزه ی اجرای استاندارد اداره کل اظهار داشت: طی این مدت ۴۸ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده است، ضمن این که ۸ مورد صدور مجوز استاندارد را نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در راستای شرح وظایف کل وجزئی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبار پروانه های صادره، ۹۸ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی نیز پس از انقضاء اعتبار قانونی سه ساله و طی مراحل قانونی تمدید شد.

این مسئول تصریح کرد: طی مدت گفته شده ۴۵ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل، که از این تعداد ۳۷ فقره اجباری و مابقی تشویقی بوده است که کارشناسان ذیربط با بررسی هایی که انجام داده اند به دنبال کاهش این عدد هستند.

زارع با بیان اینکه انقضای تاریخ مندرج در پروانه‌های استاندارد سه سال است، ادامه داد: پروانه‌های صادر شده در زمینه فرآورده‌های تولیدی مصالح ساختمانی، معدنی، غذایی و کشاورزی، مکانیک، فلز شناسی، بسته بندی، سلولزی و شیمیایی بوده است.

وی افزود: مردم می‌توانند با ارسال کد ده رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد می‌توانند مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

مدیرکل استاندارد استان یزد در پایان در خصوص تعلیق پروانه های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صورت گرفته گفت: علیرغم میل باطنی کارکنان حوزه اجرای استاندارد اداره کل، طی این مدت پنج مورد تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری را پشت سر گذاشته ایم که ناچیز بودن این آمار، نشانه رشد شاخص های کیفی و اهتمام بیشتر تولید کنندگان به مقوله استاندارد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز