خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

پیک شروع کرونا از 2 هفته پیش در استان آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۸۲۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه بر اساس آمارها پیک شیوع کرونا از ۲ هفته پیش در این استان آغاز شده است گفت: تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته و اورژانس بیمارستان ها در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۱۸۷ نفر بوده که از این تعداد ۵۸ نفر بستری شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی مجذوبی امروز در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: مجموع بیماران مشکوک و قطعی بستری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان همدان هم اینک ۱۹۸ نفر است که از این تعداد ۳۷ نفر در بخش آی.سی.یو بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه سه نفر هفته گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند ادامه داد: میزان مراجعین سرپایی در مراکز ۱۶ ساعته ۱۸ درصد، مراجعان به اورژانس بیمارستان بیش از ۲ برابر و موارد جدید بستری در بیمارستانی ۶۶.۷ درصد در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل افزایش داشته است.

مجذوبی گفت: از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان شهرستان های تویسرکان و اسدآباد در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: موارد «پی.سی.آر» مثبت در ۲ هفته اخیر از هفت به ۶۵ مورد رسیده و «پی.سی.آر» مثبت جدید بستری از صفر به ۱۵ نفر رسیده است و مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها با علائم مشکوک کووید ۱۹ نسبت به اوایل ماه جاری پنج برابر افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: بیماران جدید مشکوک و بستری ناشی از کرونا، در بخش عادی از ۱۵ نفر به ۵۵ نفر افزایش داشته است و کل بیماران مشکوک و قطعی کرونا از ۶۴ نفر به ۱۹۸ نفر رسیده است.

مجذوبی در زمینه آخرین آمار واکسیناسیون نیز بیان کرد: میزان مراجعه به مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن کرونا در ۲ هفته اخیر پنج تا ۶ برابر نسبت به اوایل تیرماه افزایش داشته است و میزان تزریق واکسن از ۹۵۰ نفر به حدود پنج هزار و ۶۰۰ نفر در روز رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز