خبرگزاری کار ایران

واکسیناسیون کرونا در استان همدان به 2 میلیون و 583 هزار دز رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۰۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه استقبال شهروندان از واکسیناسیون کرونا رو به افزایش است گفت که آمار تزریق این واکسن در استان به ۲ میلیون و ۵۸۳ هزار دُز رسیده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی مجذوبی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: یک میلیون و ۳۰۸ هزار نفر دُز اول، یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر دُز دوم و ۱۶۷ هزار نفر تاکنون دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی اضافه کرد: آمار واکسیناسیون دُز سوم چهار درصد افزایش داشته و از هفت درصد در هفته گذشته به ۱۱ درصد در هفته جاری رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۹۲ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال این استان نوبت اول واکسن کرونا و ۷۵ درصد نوبت دوم این واکسن را تزریق کردند همچنین ۹۲ درصد افراد بالای ۶۰ سال این استان تاکنون واکسینه شدند.

مجذوبی گفت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۹ نفر بود که ۴۷ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

وی با بیان اینکه ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند اضافه کرد: آمار متوفیان کرونا طی یک هفته گذشته در این استان بین صفر و یک در نوسان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عوامل افزایش بیماران بستری در برخی از استان ها را چرخش ویروس از جمله آنفلوآنزا دانست و افزود: خارج شدن داروی «رمدسیویر» برای بیماران سرپایی از پوشش بیمه باید بررسی و متوقف شود. 

مجذوبی ادامه اولویت این دانشگاه را تقویت تشدید واکسن، پیگیری وضعیت نصب دستگاه هواکش ها و تلاش برای رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن مختلف از جمله آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه دانست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز