خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هشدار داد؛

59 کودک با علائم مشکوک تنفسی در بیمارستان های استان همدان بستری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۳۵۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۵۹ کودک با علائم مشکوک تنفسی مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند که ۱۰ مورد آن مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدمهدی مجذوبی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: روزانه ۶ تا ۱۱ کودک مشکوک مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری می شوند که ۱۸ تا ۲۰ درصد از مجموع بستری های موارد مثبت ابتلا هستند.

وی اظهار داشت: طی یک هفته گذشته سیر آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان افزایشی شده به نحوی که تعداد بیماران بستری جدید مبتلا و مشکوک به کرونا در بخش عادی به ۸۰ نفر و تعداد مراجعان سرپایی با علایم مشکوک نیز به بیش از ۸۰۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه آمار مرگ افراد زیر ۱۸ سال براثر ابتلا به کرونا در استان همدان صفر است، اظهار داشت: حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در استان همدان تزریق شده که شامل ۹۲.۱ درصد دُز اول، ۸۰.۷ درصد دُز دوم و ۲۷.۷ درصد دز سوم می شود.

 مجذوبی گفت: میزان استقبال بانوان باردار برای تزریق واکسن کرونا نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته و تاکنون ۶۹ درصد بانوان باردار در استان، دُز اول و ۵۲ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده اند. 

وی در باره فعالیت مدارس نیز اظهار داشت: ابتلای یک دانش آموز به کرونا موجب مبتلا شدن مجموع دانش آموزان حاضر در یک کلاس به ویروس می شود بنابراین در صورت شناسایی مورد ابتلا، بلافاصله باید کلاس درس را تعطیل کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز